Teamleader till Jollyrooms Kundservice i Göteborg
Jollyroom AB / Försäljningsjobb / Göteborg
2018-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamleader till Jollyrooms Kundservice i Göteborg" (publicerad 2019-01-08) ⬅️
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 250 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Två av tre Teamleaders har rekryterats till vår kundserviceavdelning och vi letar nu efter den sista spelaren till vår nya ledarorganisation. Då vi expanderat fort och ökat omsättningen med mer än 50 % från 2016 till 2017 behöver vi bli fler erfarna och drivna ledare som vill vara med på vår resa mot målet att bli största aktör inom barn och baby på nätet i Europa.
Erfaren Teamleader till vår Kundservice
Är du en erfaren ledare som söker nya utmaningar? Vill du jobba på ett av de snabbast växande företagen i Sverige? Är du dessutom van vid högt uppsatta mål och är en av dina största drivkrafter att coacha agenter till deras mål? Är svaret ja på dessa frågor, läs vidare - detta kan vara tjänsten för dig!
Vår personalstyrka består av cirka 90 agenter som jobbar med att serva våra kunder via telefon, mail och chatt. Vi satsar och investerar just nu i avdelningen, med målbilden att ge våra kunder den bästa servicen i branschen. Vi har därav många spännande pågående och framtida projekt såsom utveckling av rutiner, coaching av personal, nya arbetssätt och system etc. där du som Teamleader har en viktig roll.
Rollen som Teamleader innebär att du alltid säkerställer den dagliga driften samt ser till att uppsatta mål nås. Du ansvarar för att våra processer följs i linje med gällande rutiner, lagar och föreskrifter samt planerar och utvecklar verksamheten på kort och lång sikt. Till din hjälp har du andra Teamleaders och du rapporterar till Kundservicechef. Under lågsäsong kan du till en viss del komma att arbeta operativt, vilket är en viktig del för att kunna kravställa och ha förståelse för agenternas utmaningar och möjligheter.
Publiceringsdatum2018-12-19Dina arbetsuppgifter• Säkerställa att teamet håller det övergripande servicemålet
• Personalrelaterade ärenden som olika typer av samtal, coachsamtal/målsamtal etc.
• Introducera, instruera och utbilda teamet i nya arbetsmoment och processer vid behov
• Delta i det ständiga förbättringsarbetet och vara delaktig i implementation av arbetsmetod och rutiner
• Ansvara för att givna kommunikationsvägar fungerar och underhålls, både inom gruppen och mot andra avdelningar
• Rapportera överenskomna mål och nyckeltal för exempelvis effektivitet och kundnöjdhet
Kvalifikationer• Erfarenhet och stor kunskap av kundservice inom e-handel
• Minst två års ledarerfarenhet
• Mycket god vana av kundbehandlingssystem
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i skrift och tal på svenska och engelska
• Meriterande är erfarenhet av call-center
Som person är du driven med en positiv inställning till förändringar och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är relationsskapande och trivs i ett fartfyllt tempo. Du har en god organisationsförmåga och är en tydlig ledare som skapar en positiv arbetsmiljö samt är ett gott föredöme avseende arbete och uppförande. Vidare har du en god förmåga att utveckla, engagera och motivera medarbetare.
Vi erbjuder dig
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Sävedalen, Göteborg
• Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
• Kontakt & frågor: Nicole Berger på HR via
nicole.berger@jollyroom.se samt 072-723 29 90
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom AB
AdressJollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg
KontorsadressTagenevägen 58
Jobbnummer 4519206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.