Teamleader och Instruktör

Upzone Äventyrspark i Ängelholm / Biologjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biologjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upzone Äventyrspark i Ängelholm i Ängelholm, Borås eller i hela Sverige

Som Teamleader är arbetsuppgifterna väldigt varierande. Först och främst har du det övergripande ansvaret över anläggningen vilket innefattar schemaläggning, personalansvar, rutiner, lösa problem samt delegering av arbetsuppgifter. Du ser till att det finns tillräckligt med personal på rätt plats och vid rätt tid. Du ser till att dina medarbetare följer de rutiner och riktlinjer företaget har. Att alla uppgifter blir gjorda i tid och på rätt sätt faller också under arbetsledarens ansvar. En annan viktig del är att du är ansvarig för dokumentationen av de arbete som görs i parken samt för statistik på besökarantalet m.m. Det är också viktigt att kunna utföra ett professionellt arbete gentemot de företag och föreningar vi samarbetar med samt vårda de relationer och samarbeten vi har men även försöka bygga nya kontakter och samarbeten för att underlätta arbetet.

Den andra delen av arbetet består av att aktivt vara ute i parken och jobba. Det innefattar allt ifrån att ta emot och checka in gäster i kassan innan klättringen till att svara på frågor, förbereda inför bokningar men även ta hand om utrustning och ge instruktioner till gästerna innan de påbörjar klättringen. Du har också ett viktigt ansvar med att hjälpa gästerna uppe i banan om någon skulle behöva hjälp att ta sig ner eller inte kan ta sig vidare själv av någon anledning. I kassan hanterar du också kioskförsäljning, dagsavslut, värdebevis etc.. Du kommer bemöta många av gästerna i parken så att ge det bästa gästbemötandet är en viktig del i jobbet som en Teamleader.

Publiceringsdatum
2017-11-22

Dina arbetsuppgifter
inkluderar bl. a.

• Styra upp dagens arbete, delegera ut uppgifter, problemlösa och se till att allting funkar smidigt i parken under dagen
• Schemaläggning
• Klättra och ge assistans till gäster som behöver hjälp uppe i banorna
• Incheckning, ge information och ta emot betalning av gäster i kassan
• Sele- och säkerhetsinstruktion innan klättring för gästerna
• Uppsikt över klättrande gäster
• Allmän gästservice av klättrande gäster och besökande på området
• Marknadsföring / Eventpersonal vid externa event
• Daglig rutinkontroll och allmän skötsel av gästernas utrustning
• Daglig rutinkontroll av banorna innan gästerna klättrar
• Renhållning i parken / gäst- och personalutrymmen
• Dagsavslut av kassan
• Utveckling och uppdatering av rutiner i parken tillsammans med verksamhetschef
• Förberedelser inför bokningar
• Administrativa uppgifter

Som Teamleader är det viktigt att kunna engagera, ge feedback till dina medarbetare, samtidigt som du själv arbetar och föregår med ett gott exempel gentemot gästerna. Du behöver ta egna initiativ, kunna hantera stress samt ha en god problemlösningsförmåga för att kunna ansvara över de allra tuffaste dagarna med uppemot 200 personer i parken. Du måste även klara av att jobba självständigt men samtidigt gilla att vara del av ett större team. Samarbetet mellan våra anläggningar är lika viktigt som samarbetet mellan instruktörerna i parken. Vi ser därför gärna att du är kommunikativ och inte rädd för att ha din egen åsikt. Du är flexibel och anpassningsbar till situationer som uppstår, samt ställer gärna upp och hoppar in och jobbar på kort varsel om en ny bokning kommer in. Du har också möjligheten att ibland stanna kvar en extra timme om drop-in gäster dyker upp och vill klättra. Du är positiv och social, och gillar att jobba med människor.

Det är en stor fördel om du har någon av följande kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet i ansvarsroll och med problemlösning, samt leda medarbetere och styra upp dagsuppgifter.
• Pratar och förstår andra språk utöver svenska och engelska, till exempel tyska, danska, eller andra språk.
• Tidigare erfarenhet av kundbemötande och kassahantering
• Tidigare erfarenhet av hantering av bokningar / bokningssytem
• Tidigare erfarenhet som instruktör / guide
• Tidigare erfarenhet av klättring / höghöjdsbanor / industriklättring
• HLR certifikat

Övriga specialkunskaper / kompetenser kan vara meriterande, t.ex. motorsågskörkort, säljerfarenhet, snickeri- eller byggkunskaper, event, IT-kunskaper, etc.

Upzone Äventyrsparker finns i Borås, Ängelholm, Ullared och Åhus. Vi har höghöjdsbanor på upp till 18 meter med spännande utmaningar bland trädtopparna! Med fyra olika banor i varje park på olika höjder och svårighetsgrader kan alla hitta sin utmaning, oavsett om det är i vår lägsta och lättaste bana eller i vår högsta och mest utmanande. Klättra i nät, balansera på linor, kasta dig själv ut i en linbana och klättra genom en tunnel, varje park har olika utmaningar i sina hinderbanor. Vi har också andra aktiviteter så som lagtävlingar, teambuilding och Battle Tag med pil och båge. Våra gäster är varierande, bl.a. barnfamiljer, kompisgäng, föreningar och företag besöker oss.

Vi värderar vår personal och våra gäster högt, och vi vill att både medarbetare och gäster ska trivas hos oss. Säkerheten är en viktig del då aktiviteten är på hög höjd, och all personal ska utbildas enligt International Adventure Park Associations standarder för att hålla en hög kvalité på säkerheten.

Varaktighet, arbetstid
Säsongsanställning, heltid mellan 1 mars och 31 oktober med chans till förlängning under november - februari.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: Teamleader Ängelholm
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Albn Glemfelt jobb@upzone.se

Företag
Upzone Äventyrspark i Ängelholm

Adress
Upzone Äventyrspark i Ängelholm
Lingonstigen 4
50478 Sandhult

Kontorsadress
Thorslundsgatan 13

Jobbnummer
3816371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upzone Äventyrspark i Ängelholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upzone Äventyrspark i Ängelholm: