Teamchef Kundtjänst Digital
Posten Meddelande AB / Försäljningsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Posten Meddelande AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Kundtjänst Digital startades upp hösten 2011 i syfte att möta våra kunder i nya kanaler och vägleda kunderna i Postens nya digitala tjänster. Nu kommer vi att utöka uppdraget med affärsnära och servicedifferentierat kundmöte för att möta framtidens krav. Enheten är första linjens support för digitala tjänster och social media och har ett försäljningsuppdrag och fokus på ökad kundupplevelse. Enheten har också ett nära samarbete med tjänsteägare, produktion och teknisk support för att leverera en kundservice i världsklass. Kundcenter arbetar aktivt med ständiga förbättringar och tillämpar LEAN som en del av det dagliga arbetet, där du som teamchef har rollen som förändringsledare.
Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Vad innebär arbetet?
Vi söker Dig som älskar att aktivt coacha dina medarbetare, triggas av nya utmaningar och strävar mot att överträffa dina målbilder. Du ska ha en ambition att lyfta ditt team till att leverera en kundservice i världsklass. Då enheten kontinuerligt växer och utvecklas är det viktigt att du trivs med en föränderlig arbetsmiljö och är en person som tänker utanför lådan?.
Vem söker vi?
Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chef med coachande ledarskap. Du brinner för att leda och utveckla medarbetare och ser förändringsledning som en rolig utmaning. Du har sedan tidigare erfarenhet av att driva operativ verksamhet i ett kundcenter och är van vid att arbeta med ett nära ledarskap.
Publiceringsdatum2013-03-28KvalifikationerMinst ett års erfarenhet av arbete som chef med personalansvar.
Har bra språkliga kunskaper (mycket bra i muntlig /skriftlig framställning på svenska och engelska) samt är en god kommunikatör.
Har eftergymnasial utbildning, gärna inom media och kommunikation eller liknande.
Minst två års arbetslivserfarenhet inom service och/eller försäljning i ett kundcenter eller liknande.
Dessutom vill vi att du är kommunikativ och strukturerad och har hög IT-mognad. Då du kommer att driva ett team med fokus på service och försäljning vill vi att du har egna erfarenheter av kundservice samt ett stort intresse för den typen av frågor.
I det dagliga arbetet krävs det att du är lösningsfokuserad och initiativrik med god förmåga att driva arbete och förbättringar framåt. Du är affärsmässigt lagd och har förmåga att fokusera på målet.
I den här rollen krävs en närvarande chef som med täta intervaller genomför medlyssning, samlyssning och samläsning. Uppföljning av arbetssätt och metoder sker genom coachpass och du sätter upp och genomför individuella handlingsplaner för varje medarbetares utveckling. Självklart har du regelbundna mål- och uppföljningssamtal med dina medarbetare samt följer upp, återkopplar och stöttar medarbetarna i deras utveckling. Målet är ett team som ständigt växer och där alla känner ansvar för att bidra till nöjda kunder, nöjda medarbetare och skapa ett gott resultat för enheten.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Posten Meddelande AB med Proffice. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Lindqvist 0733-570084 eller
anna.lindqvist@proffice.seSök arbetet via
www.postnord.se/jobbFör fackliga kontaktpersoner se
www.postnord.se/fackligaArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPosten Meddelande AB
AdressPosten Meddelande AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm
Jobbnummer 1507972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.