Teamchef för Kundservice till Loomis
Hero AB / Chefsjobb / Stockholm
2023-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamchef för Kundservice till Loomis" (publicerad 2023-06-22) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om bolaget
Loomis är specialister på kontanthantering och betaltjänster och erbjuder flertalet spännande lösningar. På bolagets huvudkontor i Rotebro arbetar du tillsammans med cirka 90 kollegor och på platskontoret i anslutning sitter ytterligare 100 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika aktiviteter så som afterwork's och andra gemensamma tillställningar. Loomis tror på mångfald och inkludering och tar genom sin slogan "All Welcome" ställning som en inkluderande arbetsgivare och aktör i samhället. Här är alla medarbetare välkomna.
Om rollen
Som teamchef på Kundservice har du personal- och arbetsledaransvar för en grupp med 10 medarbetare varav två medarbetare arbetar med försäljning. I ditt arbete ingår att coacha och leda medarbetare mot gemensamma mål och arbeta för en effektiv, hållbar och trivsam arbetsmiljö. Du har ett nära samarbete med kundservicechefen och en annan teamchef där ni tillsammans ansvarar för att kontinuerligt utveckla bolagets kundserviceavdelning.
I dina ansvarsområden ingår bland annat:
• Personalledning med mål- och utvecklingssamtal, lönesamtal och regelbundna avstämningar för att leda, motivera och utveckla dina medarbetare
• Process- och verksamhetsledning för att säkerställa hög kvalitet och gemensamma arbetssätt
• Säkerställa korrekt hantering av kundserviceärenden för en hög servicenivå
• Identifiera och effektivisera arbetsprocesser för att möta de möjligheter och utmaningar som exempelvis nya kundbeteenden och digitaliseringen innebär
• Rapportera statistik och resultat
• Upprätta operativa och strategiska mål samt personalplanering
• Löpande kontakt med KAM, säljare, kunder och kollegor från övriga avdelningar
• Upprätta och följa upp servicenivåer tillsammans med angränsande avdelningar för att nå uppsatta övergripande mål
Om dig
För att trivas och lyckas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera och driva ditt och teamets arbete framåt. Du har ett positivt förhållningssätt och samarbetar bra med andra samt förstår vikten av tydlighet i din kommunikation för att skapa förtroende. Du lever efter bolagets värderingar; People, service, integrity och motiveras av att se andra växa, utvecklas och trivas. Vi söker dig som är en trygg ledare med fallenhet för att inspirera andra och skapa en positiv arbetsmiljö. Du ger och tar emot feedback på ett konstruktivt sätt och är genuint intresserad av att hjälpa människor att utvecklas. Du trivs i en miljö där du får vara nytänkande och kan se saker ur olika perspektiv. Andra viktiga egenskaper är att du organiserar, prioriterar, planerar och följer upp arbetet på ett strukturerat sätt. Stöter du på hinder försöker du hitta ett sätt att ta dig an dessa med en positiv inställning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.
Publiceringsdatum2023-06-05Kvalifikationer• Tidigare erfarenhet från avtalsadministration och har arbetat som chef eller ledare inom kundservice eller försäljning i minst två år
• Du har erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö och rekrytering
• God datorvana och mycket goda kunskaper inom Officepaketet
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som på engelska då du i rollen kommer ha mycket olika kontaktytor, både externt och internt
Högskoleutbildning inom området ekonomi, försäljning, projektledning eller administration är meriterande. Vi ser det självklart även som meriterande om du har erfarenhet av bank, finans eller värdehanteringsbranschen.
Tillträde, omfattning och anställning
Arbetstiderna är på heltid med 37.5 h arbetsvecka under kontorstider måndag till fredag. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du är anställd av Hero med ambitionen till att bli övertagen av kunden därefter.
Start omgående och placering på huvudkontoret i Rotebro
Friskvårdsbidrag och gym på kontoret
Fri parkering och nära till kommunala transportmedel
Denna tjänst kräver att du är ostraffad, drogfri och inte har några betalningsanmärkningar. Bolaget genomför säkerhets- och bakgrundskontroll.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på
elida.rhodin@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Kontakt Elida Rhodin
elida.rhodin@hero.se Jobbnummer 7852487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.