Team Manager Customer Support

Lyko Group AB (publ) / Chefsjobb / Borlänge
2024-06-26


Visa alla chefsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lyko Group AB (publ) i Borlänge, Vansbro, Gävle, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Kundservice finns vi till för våra kunder, vi ger dem ett FABULOUS bemötande och guidar dem rätt i Lyko-djungeln. Vi som jobbar på kundservice är grymma på kommunikation och har en vana att möta många olika människor. Om du också har en SUPER SKILL i sociala relationer och kommunikation så läs gärna vidare!

På Lyko vill vi ta över världen. I alla fall den delen av världen som älskar skönhet. Med över 65 000 produkter från fler än 1 000 varumärken online erbjuder vi idag marknadens bredaste sortiment inom hårvård och skönhet. Men på Lyko vill vi inte bara att våra kunder ska gilla oss. Vi vill att de ska ÄLSKA oss. Vi vill inte bara vara ett ställe de handlar på någon gång ibland. Nej, vi vill att Lyko är det första stället de vänder sig till för att köpa sina skönhetsprodukter. Vi vill bli den självklara och naturliga startpunkten för alla skönhetsintresserade på alla marknader där vi finns.

Love it! Kan ni berätta mer om tjänsten?
På kundservice är vi kundens personliga rådgivare och support. Vi ger service via alla våra olika kommunikationskanaler; telefon, chatt och mail. Ärendena som vi hanterar handlar om allt ifrån leverans- till produktfrågor, samt returer & reklamationer. Här har du stor möjlighet att göra skillnad för kundens helhetsupplevelse av oss som företag och påverka om kunden kommer att återkomma till oss eller inte. Om DET inte är en BIG deal så säg.

Som Team Manager ansvarar du för utvecklingen av kundservice och dina medarbetare på Customer Service. Du kommer arbeta aktivt med att driva, leda, entusiasmera och coacha ditt team. Du är den som säkerställer att dina medarbetare har rätt kompetens både på kort och lång sikt. I rollen ingår bland annat arbete med rekrytering, utbildning av nyanställda, schemaläggning samt att hålla utvecklings- och prestationssamtal med dina medarbetare. Du kommer också ha ett nära samarbete med övriga Team Manager-kollegor, både i Sverige och i andra länder.

Stort fokus kommer ligga vid att se till att medarbetarna trivs, är motiverade att nå resultat tillsammans med dig och övriga kollegor. Rollen innebär även att vid behov hjälpa till med att besvara mail, chat och telefon.

Placering för tjänsten är på vårt härliga kontor i Borlänge och du kommer att tillhöra ett engagerat team som idag är 8 personer men vem vet hur många vi är när året är slut? Inte vi! Vi vet bara att vi växer, att det går fort och att vi har kul på vägen Du kommer att rapportera till Operation Manager Nordics och tillträde för tjänsten enligt överenskommelse. I rollen kommer det även att ingå kontinuerliga resor till vårt kontor och lager i Vansbro.

Vem är det vi söker?
Du brinner för att se till att ditt team levererar kundservice i världsklass och vill självklart vara med och "wowa" våra kunder! Du har en kommunikations- och relationsskapande förmåga samt trivs i en tillväxtmiljö. Vi kommer också lägga stor vikt vid ledarskapet - vi vet att du är en driven, engagerad ledare som älskar att sprida energi. Du har erfarenhet av formellt personalansvar sedan tidigare och gillar att motivera och coacha människor till att göra ett bra jobb. Ditt fokus ska i första hand vara kvalité och kundnöjdhet före effektivitet. Du är trygg med engelska i tal och skrift, dock är svenska ditt primära arbetsspråk.

Därför kommer du trivas på Lyko
"Vi lägger stor vikt på rätt person i denna rekrytering" är rätt vanligt att läsa i platsannonser. På Lyko lägger vi ALLTID stor vikt på rätt person OAVSETT rekrytering. Och med "rätt" person menar vi någon som, liksom de flesta som arbetar här, vill vara med och växa med bolaget, växa är viktigt för oss. Både som individer och som bolag. Det gör också att en dag sällan är den andra lik på Lyko; här händer det grejer (nästan) hela tiden!
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar!

Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 9 juli 2024, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Talent Acquisition Specialist Jessica Bengmark, jessica.bengmark@lyko.com.

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lyko Group AB (publ) (org.nr 556975-8229), https://lyko.com/sv

Arbetsplats
Lyko

Jobbnummer
8769870


Prenumerera på jobb från Lyko Group AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lyko Group AB (publ):