Team Leader Support
Clas Ohlson AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Clas Ohlson brinner för att förenkla livet. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.
Vi är nu redo att utöka ledningsgruppen för vår största butik, Drottninggatan Stockholm. Detta är en ledarroll med fokus på administration inom schemaläggning och logistikfrågor. Är du redo?
Som Team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. I ditt dagliga arbete växlar du mellan att aktivt hjälpa och möta våra kunder, kassaarbete, upplockning av varor samt med att inspirera, motivera och driva gruppen mot uppsatta mål.
I rollen som Team Leader Support stöttar du butikschefen i arbetet med bemanningsopimtering i form av exempelvis schemaläggning och att andra administrativa rutiner följs. Du arbetar också med att säkerställa förutsättningarna för Clas Ohlsons kundservicekoncept i syfte att uppnå bästa tänkbara kundservicenivå. I denna roll kommer du också att arbeta delvis med logistikuppgifter vilket kan innebära att optimera lagersaldon för att maximera försäljning, en kommersiell butik samt positiva kundupplevelser.
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:
• Leda, delegera, informera och utbilda dina butikskollegor i frågor som rör rollen som supportansvarig
• Stötta butikschefen i daglig/månatlig planering och schemaläggning
• Arbeta proaktivt för, i samarbete med butikschefen, en säker och trygg arbetsplats enligt företagets riktlinjer
• Säkerställa att administrativa rutiner följer företagets regler samt gällande lagar och avtal
• Ansvara för tidrapportering och för korrekt information om de anställda i våra system
Vem söker vi?
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst 1 års erfarenhet inom serviceyrke
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen som Team Leader Support är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du en hög grad av serviceförmåga och strävar alltid efter bästa möjliga kundmöte. Du är också en noggrann person som på ett strukturerat sätt levererar inom givna tidsramar. Som person är du vidare analytiskt lagd och har förmågan att planera på lång- och kort sikt.
Bli en del av oss!
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 14 december 2019.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i januari 2020.
Om du har vidare frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef på
marcel.soderqvist@clasohlson.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning heltid
Publiceringsdatum2019-11-14ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClas Ohlson AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clas Ohlson AB (org.nr 556035-8672),
https://about.clasohlson.com/sv/ Arbetsplats Clas Ohlson Sverige
Jobbnummer 4956218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.