Team Lead till vårt kundtjänst team i Sveg

Sykes Sweden AB / Chefsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sykes Sweden AB i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige

Som Teamlead är du ett viktigt kugghjul i vår operativa verksamhet. Som Teamlead ansvarar du för att leda och coacha ditt team mot uppsatta mål inom kvalitet och kvantitet.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för "ditt" team men även samarbeta med övriga Teamleads inom avdeldningen där ni täcker upp för varandra vid semester och eventuell övrig frånvaro. Tillsammans med övriga TL teamet kommer du att ansvara för att den dagliga verksamheten fungerar och ni delar även ansvaret för att det finns en Teamlead på plats under helgerna.
Du jobbar också tillsammans med mentorsteamet för att säkerhetsställa att "ditt team" har den kunskap och information dom behöver för att utföra uppdraget. Teamlead rapporterar till Account Manager.
Bland arbetsuppgifter kan nämnas:
Personalansvar
Motivera och styrka teamets samarbete
Medarbetarsamtal och andra typer av chefssamtal
Planering av utbildningar för att nå rätt kunskapsnivå i teamet
Planering och genomförande av teammöten
Vissa administrativa uppgifter
Viss klientkontakt
Genomföra PEP och framförallt coacha ditt team till framgång

Du drivs av utmaningar, har ledaregenskaper samt förmågan och viljan att hitta nya vägar för att tillsammans med ditt team leverera uppsatta mål. Du är en energisk och positiv person med en god överblick som lägger vikt i att du tillsammans med ditt team utvecklas. Du är initiativrik och kan prioritera under ett högt arbetstempo, men ändå bevara ditt sinne för detaljer. Du är en teamplayer då den största delen av din arbetsvardag är att motivera och engagera ditt team och dina kollegor. Det är viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Egenskaper som är viktiga
Social kompentens
Goda analytiska kunskaper
Förståelse för schemaläggning
Motiverad och kunna hantera situationer under tidspress
Goda kommunikativa egenskaper
Goda kunskaper i Excel är ett plus.
Flexibilitet

Vi vill ha din ansökan till tjänsten senast den 25. juli. Intervjuer kommer att hållas löpande och vi uppskattar om vi får in din ansökan så snart som möjligt.
Om oss
SYKES finns i Sverige på orterna Sveg, Dals-Ed, Göteborg och Kalmar. I Sveg är vi ett team på cirka 200 medarbetare. SYKES är en global uppdragsgivare. Med huvudkontoret i Tampa, Florida, tillgodoser SYKES behoven av sofistikerade lösningar hos stora företag runt om i världen, främst inom kommunikation men också finansiella tjänster, teknik och hälsoindustrin. SYKES olika kunskaper inom effektiv kundservice hittar konsumenternas viktiga beröringspunkter i alla kundrelationer. Med över 70 kontaktcenter och 54.000 anställda, inkluderar våra resurser land-, kustnära- och offshore-platser samt 7000+ hembaserade arbeten. Stödet SYKES ger kunderna via olika medier, och på många språk, maximerar kundupplevelsen och kundlojaliteten hos klienterna. För oss är du en viktig person i vår organisation och vi vill att du ska trivas

Publiceringsdatum
2021-07-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Sykes Sweden AB
Herrögatan 25
84222 SVEG

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sykes Sweden AB (org.nr 556437-7439)
Herrögatan 25 (visa karta)
842 22  SVEG

Jobbnummer
5840714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sykes Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sykes Sweden AB: