Tandhygienist, Alingsås
Folktandvården, Alingsås / Tandsköterskejobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tandsköterskejobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folktandvården, Alingsås i Alingsås,
Göteborg eller i
hela Sverige Folktandvården Västra Götalands vision är "Frisk i munnen hela livet". Vi gör skillnad för människors hälsa. Vår kompetens, ambitionsnivå, utvecklingskraft och storlek är helt unik inom svensk tandvård. Hos oss får du ett meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, gott ledarskap och bra utvecklingsmöjligheter.
Om jobbet
Hos oss träffar du patienter med olika vårdbehov och i alla åldrar.
Du får därför användning av hela din kompetens samtidigt som tjänsten också ställer krav på både kreativitet, empati och servicekänsla.
Du har egna patienter och är även med och tar hand om klinikens akutpatienter.
Om oss
Vi arbetar i en positiv anda där teamarbete och utveckling av verksamheten är naturliga inslag. Vi tycker det är spännande med utmaningar och nytänkande och strävar efter att engagera alla medarbetare i klinikens utvecklingsarbete.
Folktandvården Alingsås har 15 behandlingsrum och totalt 37 medarbetare. Utav dessa är 9 tandläkare, 8 tandhygienister och 20 tandsköterskor.
Klinikens öppettider är 07.30-18.00 måndag och tisdag, 07.30-17.00 onsdag och torsdag och 07.30-16.00 på fredagar.
Kliniken är samlokaliserad med specialistkliniken för Ortodonti.
Om dig
Du är legitimerad tandhygienist, har god odontologisk kompetens och intresse för både barntandvård och vuxentandvård.
Vi vill att du delar Folktandvårdens vision och värderingar. Som medarbetare hos oss representerar du dig själv, kliniken och hela Folktandvården. Du måste därför trivas i kontakten med människor och förstå vikten av god service och bra bemötande.
Vi lägger stor vikt vid att du har lätt för att samarbeta samt att du är positiv som person. Du vill bli en del av vårt stora, trevliga lag.
Du har kunskaper i svenska språket som motsvarar svenskt gymnasium eller Svenska C1 i såväl tal som skrift.
Är du nyutbildad får du ett individuellt upplagt handledningsprogram under första året. Handledningsprogrammet är en del av vårt treåriga utvecklingsprogram med upp till 18 dagars kompetensutveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om rekryteringsprocessen
När din ansökan kommit in till oss blir du i första hand kontaktad av rekryterare på HR-enheten för intervju, gäller ej internt sökande. Efter ansökningstidens slut gör klinikchefen ett urval av de sökande och kallar till intervju på kliniken.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Publiceringsdatum2019-03-28Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1980
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlinikchef: Monabritt Karlsson 010-441 87 22
Klinikkoordinator: Ann Tössberg 010-4418720
FöretagFolktandvården, Alingsås
AdressFolktandvården, Alingsås
Kämpegatan 3
40544 Göteborg
KontorsadressKämpegatan 3
Jobbnummer 4695777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.