Systemtekniker till klienthantering
Kalmar kommun, Serviceförvaltningen - IT-verksamheten / Supportteknikerjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Serviceförvaltningen - IT-verksamheten i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Serviceförvaltningen är en kommunal förvaltning med teknisk service som huvudområde mot både kommunens invånare och andra kommunala verksamheter. Förvaltningen ansvarar för gator, parker, grönområden och friluftsverksamhet. Förvaltningen ser till att det finns ändamålsenliga lokaler, varor, fordon, fastighetsservice, upphandlings-, transport-, verkstads-, kost- och städtjänster till kommunens verksamheter. Förvaltningen handlägger även ansökningar om tillstånd för torghandel, parkering, uteserveringar, konserter och andra arrangemang.
IT-verksamheten arbetar med kommunens gemensamma plattform för telefoni och data. Strävan är att leverera en rationell IT-drift och infrastruktur för hela den kommunala koncernen.
IT-verksamheten är uppdelad i tre enheter, Kundservice, Infrastruktur och Klienthantering.
Publiceringsdatum2015-02-26ArbetsuppgifterArbetet innebär att du ingår i IT-avdelningens enhet för klienthantering där du främst kommer att arbeta med support, drift och utveckling av den tekniska plattform vi använder för att serva våra kunder.
Du kommer tillsammans med dina kollegor att planera, införa och felsöka de program och system som Kalmar kommuns användare har tillgång till. I arbetet kommer du i kontakt med alla kommunens förvaltningar och bolag.
Viss beredskapstjänstgöring förekommer.
KvalifikationerDu har en högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande, alternativt gedigen erfarenhet som kan anses ge liknande kompetens.
Mycket goda kunskaper av Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM), Active Directory och Windows klienter är av vikt då vi hanterar alla klientmaskiner via SCCM.
Det är även meriterande om du har goda kunskaper i GPO hantering, Microsoft AppV, applikationspaketering och Windows server.
Vi söker dig som är serviceinriktad och framåt samt delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper till dina medarbetare. Viktigt är att du kan arbeta tillsammans med andra personer i team, samtidigt som du ska klara av att arbeta självständigt. Du ska ha intresse av problemlösning och ett lugnt och systematiskt arbetssätt.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Viss beredskapstjänstgöring förekommer. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A453552
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmanuel Wintersteller, Enhetschef klienthantering 0480-45 00 32
Ola Gardelin, Klienthantering 0480-45 01 19
Facklig kontaktUlla Possbeck, VISION 0480-45 05 14
FöretagKalmar kommun, Serviceförvaltningen - IT-verksamheten
AdressKalmar kommun, Serviceförvaltningen - IT-verksamheten
Box 611
39126 KALMAR
KontorsadressÖstra sjögatan 18 KALMAR
Jobbnummer 2182350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.