Systemsamordnare till Administrativa enheten

Kommerskollegium / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommerskollegium i Stockholm

Kommerskollegium söker nu en systemsamordnare med utvecklingsfokus samt intresse för facility management.

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, EU:s inre marknad och handelspolitik. Vi arbetar för en fri öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.

Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och i Världshandelsorganisationen WTO. Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, till exempel tullar och importlicenser.

Målen för vårt arbete är att bidra till:
• En väl fungerande inre marknad
• En extern handelspolitik i EU som bygger på frihandel
• Ett öppet och starkt multilateralt handelssystem

Vi är cirka 90 anställda och vårt kontor ligger i Stockholm.

Administrativa enheten driver den interna utvecklingen inom enhetens arbetsområden: ekonomi, personal, IT och tele, dokument-/ärendehantering och arkiv, säkerhet, lokaler och internservice. Enheten har också det övergripande ansvaret för att ta fram policy och system för myndighetens lednings- styr- och stödprocesser. Vi har outsourcad IT-drift, reception, växeltelefoni, vaktmästeri samt e-beställning och lönehantering. Detta betyder att vi till stor del arbetar som beställare gentemot externa leverantörer.

Publiceringsdatum
2015-05-08

Arbetsuppgifter
Som systemsamordnare kommer du arbeta med att hitta nya eller bättre sätt att använda våra stödsystem. Funktionaliteten i våra system och vår gemensamma förvaltningsprocess ska stödja verksamhetens behov på bästa sätt och detta kommer att vara ditt främsta arbetsområde. Administrativa enheten har funktionsansvariga som är objektförvaltare/experter på sina respektive system. I dina arbetsuppgifter ingår att;

• Vara administrativa enhetens första kontaktpunkt och koordinera frågor till funktionsansvariga och supportansvariga leverantörer.
• Samordna och sköta användaradministration i samtliga stödsystem.
• Utreda och föreslå förbättringar och utvecklingsåtgärder för att optimera den gemensamma systemförvaltningen och flödet mellan första och andra linjens support.

Dessutom innefattar tjänsten ansvar som objektförvaltare inom området facility management (FM). Du kommer att arbeta för att våra stödprocesser inom FM optimeras. I dina arbetsuppgifter inom området ingår att;

• Agera beställare och kravställare av FM-tjänster samt utveckla effektiva och systematiserade processer och rutiner för bl a inköp, beställning, lokalplanering, kontorsservice, vaktmästeri.
• Bistå i förhandlingar med leverantörer vid upphandling av FM-service.

Övriga förekommande arbetsuppgifter inom enheten vid behov.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen, troligen som systemvetare, eller så har du en annan högre utbildning och erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområde gärna inom offentlig sektor. Vi använder Microsoft som vår IT-plattform och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i den miljön.

Du har ett särskilt intresse av att utveckla processer och rutiner med hjälp av IT-system och har goda kunskaper om projektledning. Du arbetar strukturerat, effektivt och noggrant samt har en kvalitetsmedvetenhet i det du gör. För att lyckas och trivas i arbetet drivs du av att lära dig nya saker och utvecklas. På enheten behöver vi ha förståelse och kunskap om varandras områden vilket förutsätter att du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Vi tillämpar sex månader provanställning.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 24-SO
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Post, Personalansvarig 08-690 49 55
Liselotte Andersson, Administrativ chef 08-690 48 55

Facklig kontakt
Christopher Wingård, SACO 08-690 48 00
Pär Ericson, ST 08-690 48 00

Företag
Kommerskollegium

Adress
Kommerskollegium
Box 6803
11386 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 89 11386 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2284462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommerskollegium

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommerskollegium: