Systemkunnig HR-konsult
Räddningstjänsten Syd, HR / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Räddningstjänsten Syd, HR i Malmö Drivs du av att utveckla HR? Vi söker en ny kollega till HR- och bemanningsfunktionen.
Räddningstjänsten Syd är räddningstjänsten för kommunerna Burlöv, Eslöv, Kävlinge, Lund och Malmö. Vårt uppdrag är att förebygga olyckor och att snabbt och effektivt genomföra räddningsinsatser av olika slag. Varje dag gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv.
Vad erbjuder vi?
Räddningstjänsten Syd ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare som ständigt arbetar för att vara en inkluderande organisation. Hos oss arbetar du nära kollegor med mycket kunskap och erfarenheter som du både kommer att stödja och få stöd av. Du får verka i en arbetsmiljö med bra möjlighet att påverka balansen mellan arbetsliv och fritid. Du har tillgång till gym på alla våra arbetsplatser, möjlighet till nyttjande av friskvård på arbetstid, föräldrapenningtillägg vid föräldraledighet, möjlighet till fler lediga dagar genom semesterväxling med mera.
HR- och bemanning arbetar nära distrikt och enheter med operativa och strategiska frågor. Gruppen består av en HR-chef, fyra HR-konsulter, bemannings- och lönekonsult samt lönekonsult. Vi söker dig som vill hjälpa oss att utveckla stödet till verksamheten. Du kommer att bli en av fem HR-konsulter.
Publiceringsdatum2024-01-03ArbetsuppgifterSom HR-konsult i Räddningstjänsten Syd erbjuds du att arbeta i en generalistroll där din kompetens är eftertraktad och tas tillvara. Vi är en liten grupp där nära samarbete är ett måste varför det är viktigt att fungera både i grupp och med självständigt arbete. Detta för att vi tillsammans ska kunna vara ett välfungerande verksamhetsnära stöd. I tjänsten har du stora möjligheter att påverka och tillsammans med dina kollegor driva förbättringar för att ge verksamheten bra förutsättningar.
I din roll arbetar du med att stötta våra chefer inom alla förekommande områden såsom till exempel rekrytering, arbetsmiljö, mångfald och inkludering, lönefrågor med mera. Tjänsten innebär initialt att fokuserat arbeta med och stödja verksamheten i arbetstidsfrågor och arbetsrätt. Parallellt ska du lära dig HR-systemet och sätta dig in i rollen som systemadministratör. Rollen som systemadministratör innebär att du är superuser och tar ansvar för att systemet är parametersatt och uppdaterat i enlighet med avtal och regler.
Du kommer med tiden, liksom dina kollegor, att ha ett utökat ansvar för ett område, ex arbetstid, rekrytering eller arbetsmiljö. Det utökade ansvaret innebär att tillsammans med HR-chefen ta ett ansvar för att förvalta och utveckla området.
KvalifikationerFör tjänsten söker vi dig som har minst 3-års högskola, HR/PA-utbildning eller motsvarande. Du har främst erfarenhet av arbetsrätt- och arbetstidsfrågor. Din erfarenhet av systemadministration ska vara dokumenterad. Du har förmåga att se kopplingen mellan digitalisering och verksamhetsnytta. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Erfarenhet av offentlig sektor är meriterande.
Vi vill ha dig som uppskattar humor. Du motiveras av att arbeta tillsammans med olika personer i organisationen och du är bra på att dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. För att du ska trivas och lyckas i rollen så behöver du vara kommunikativ, initiativtagande och analytisk. Du har också lätt för att skapa struktur och organisera.
Räddningstjänsten Syd arbetar ständigt med att förbättra arbetet kring hur vi på ett effektivt sätt tar tillvara på och utvecklar medarbetarnas kompetenser samt att uppmuntra olikheter i tankesätt och perspektiv. Vi värdesätter därför just dina unika egenskaper och bakgrund och väljer aktivt att inte specificera fler krav på egenskaper. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning med eventuell provanställning. Tjänstens omfattning är 100 %. Du kommer att arbeta dagtid måndag till fredag, flextid tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för närvarande är på vår brandstation centralt i Malmö, men vår arbetsplats omfattar hela vårt förbund.
Vi kommer att tillämpa löpande urval. Svara utförligt på frågorna i ansökningsmallen och skicka med eller fyll i CV. Du ska inte skicka med personligt brev. Den första intervjun hålls via Teams och är inplanerad till den 24 och 26 januari.
Kontaktuppgifter till fackliga organisationer förmedlas via
HR-support@rsyd.se.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C171239".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Räddningstjänsten Syd (org.nr 222000-1909),
https://rsyd.se/ Arbetsplats Räddningstjänsten Syd, HR
Kontakt HR-chef
Maria Thögersen
maria.thogersen@rsyd.se 0723-50 37 91 Jobbnummer 8366150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.