Systemintresserad HR administratör med kunskap i löneadministrat
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Personalavdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning består av sex verksamhetsavdelningar och två administrativa avdelningar. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 700 månadsavlönade, främst inom förskola och fritid, stöd och service till funktionsnedsatta och äldreomsorg.
HR-funktionen har en central roll i förvaltningen. HR-Teamet består idag av fem HR-konsulter, en administratör och HR-chef. HR-funktionen ska agera proaktivt och strategiskt samt stötta cheferna i deras operativa arbete i frågor som berör arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, förhandling, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, omställningsfrågor samt lönebildning.
Vår HR avdelning behöver nu förstärkas i de delar som spänner mellan lönefunktionen och HR.
Vi tror att du är en person som har en god bas i löneadministration; trivs bra med dessa arbetsuppgifter och har en vilja och förmåga att använda kunskaperna på ett informativt sätt. Du har en önskan att vidareutvecklas i din nuvarande roll.
Publiceringsdatum2017-03-30Dina arbetsuppgifterDu arbetar för att den viktiga grunden som arbetsgivare uppfylls, genom att se till att löne- och personaladministrativa delar för våra anställda sköts korrekt av våra chefer/administratörer. På så sätt blir du en viktig kugge i vår strävan att bli en attraktiv arbetsgivare.
Du ansvarar för förvaltningens personalarkiv, fungerar som kontaktperson och informatör till chefer och till administratörer inom förvaltningen samt är kontaktperson till serviceförvaltningen i främst lönefrågor. Utöver detta ingår diverse administrativa arbetsuppgifter som tillhör HR avdelningen. Din insats kommer att bestå av till exempel att:
• kunna besvara frågor, bevaka, göra viss research och ta fram uppgifter till chefer och lönerapportörer i avtals- och löneadministrativa frågor. Det kommer även vara du, som ansvarar för att ge korrekt information och utbildning till chefer och lönerapportörer i lönesystemet Lisa-självservice, vara support i hur man ska skriva anställningsavtal samt hur processen är vid lönekörning. Som kontaktperson för LISA- systemen, har du ett uppdrag att fånga upp problem och synpunkter gentemot Serviceförvaltningen, vår löneavdelning, och se till att verksamheten förbättras och vidareutvecklas.
• arbeta som Lönecontroller i LISA självservice.
*sortera, rensa och arkivera förvaltningens personalakter samt tillgängliggöra önskat material vid behov. Arbeta i arkiv-förteckningsprogrammet Visual Arkiv.
• handlägga, registrera och beräkna våra medarbetares anställningstid, för tex tjänstgöringsintyg.
• diverse andra HR administrativa uppgifter, såsom tex att lägga in nya behörigheter, hantera arbetsskade- och risksystemet, ordna och skicka ut företrädesrättslista samt assistera vår HR chef och hjälpa till med utbildningsadministration för HR avdelningen.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen söker vi dig som har ett gediget intresse för ordning och reda och en drivkraft och kunnighet att organisera och strukturera. Du är en person som gillar att ha ett omväxlande och varierande arbete. Du har en fallenhet för service och använder olika administrativa system som ett naturligt inslag i ditt arbete. Dina främsta arbetsredskap kommer att vara, Stadens lönesystem, LISA Bas och LISA självservice, Excel och WinLAS. Du är tydlig och självgående.
Då tjänsten till viss del kommer att förändras under tidens gång, krävs det att du är har en flexibilitet och lust att utvecklas och lära nytt. Du är serviceinriktad och kan snabbt identifiera vart ditt stöd behövs och göra de rätta prioriteringarna under pressade situationer.
Du ska ha gymnasieutbildning samt utbildning eller erfarenhet som löneadministratör/HRadministratör eller motsvarande. Rollen kräver även goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor, arbetat med lönehantering och har kunskaper om kollektivavtalet AB:s lönedelar. Har du kunskaper i Stockholms stads personal- och informationssystem är det också meriterande.
Övrig informationUtöver varierande arbetsuppgifter erbjuder vi flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling, friskvård och kollektivavtalad försäkring.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identiteteller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1831
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Appelberg 0850820652
FöretagStockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Personalavdelningen
AdressStockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Personalavdelningen
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm
KontorsadressSlakthusplan 8A
Jobbnummer 3407561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.