Systemförvaltare till Personalavdelningen i Hylte kommun
Hylte kommun / Datajobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Hylte,
Värnamo,
Alvesta,
Ljungby,
Växjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.
Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Personalavdelningen
Personalavdelningen består totalt av 10 medarbetare, däribland fyra lönekonsulter och en systemförvaltare. Tillsammans utgör vi ett stöd till verksamheterna och organisationens chefer inom områdena lön, pensioner, arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, anställningsförhållanden, rehabilitering och arbetsmiljö. Förutom direkt stöd i specifika ärenden innefattar personalavdelningens uppdrag även lag- och avtalstolkning, utarbetande av policys och riktlinjer, stöd i samverkan och förhandlingar samt utbildningar m.m.
Stimuleras du av att arbeta i en omväxlande miljö som präglas av samarbete, engagemang och kompetens? Är du intresserad av att utveckla vårt systemstöd vidare för att skapa goda förutsättningar för våra verksamheter? Ta chansen och bli en del av ett glatt gäng med höga ambitioner och mycket arbetsglädje!
Som systemförvaltare har du ansvar för att förvalta och underhålla vårt personal- och lönesystem Heroma. Det ingår även att analysera incidenter och supportärenden samt medverka vid versionsuppdateringar och utföra nödvändiga anpassningar i och med dessa. Du bidrar till att systemet är konfigurerat för att följa de lagar och avtal som finns, samt hanterar de HR- och löneprocesser som finns inom kommunen.
Tillsammans med övriga i arbetsgruppen har du ansvar för att säkerställa att rätt lön går ut till rätt person i rätt tid. I rollen ingår det att ge support till samtliga användare av systemet och du kommer ha ett nära samarbete med kommunens verksamheter, övriga systemförvaltare, kommunens IT-enhet och våra leverantörer. I det kommer du att bidra till fortsatt utveckling av systemet så att det stödjer verksamheterna och skapar bästa möjliga förutsättningar för våra användare.
Vi söker dig som har en utbildning inom HR, IT, ekonomi, lön eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning och löneadministrativt arbete. Du är en van användare av IT-system samt Office-paketet och har goda kunskaper i Excel.
Du som söker drivs av att hitta nya lösningar på problem och har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser möjligheterna i förändring och du agerar självgående och genom initiativtagande. För att lyckas i uppdraget krävs det att du har god kommunikativ förmåga och vi ser också att du har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att ge ett bra stöd till våra verksamheter. Du är pedagogisk och har lätt för att få fram ditt budskap.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar
Emma Gröndahl, kommunchef
Catharina Hägglund, HR-strateg
Nås via kommunens Kontaktcenter: 0345-180 00
Fackliga företrädare
Vision
Samtliga fackliga företrädare nås via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Hylte:2023:155".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hylte kommun (org.nr 212000-1207)
Arbetsplats Hylte Kommun
Jobbnummer 8357453
Observera att sista ansökningsdag har passerat.