Systemförvaltare inom välfärdsområdet
Göteborgs stad., Intraservice / Datajobb / Göteborg
2017-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare inom välfärdsområdet" (publicerad 2017-11-09) ⬅️
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på
www.goteborg.se/intraservice Publiceringsdatum2017-05-09ArbetsuppgifterVill du ha ett utvecklande och spännande jobb där såväl tekniken som verksamhetsnyttan är i centrum? Vill du dessutom vara en del av ett positivt team där verksamhetsstöd och kundnytta står i fokus? Då har vi jobbet för dig!
Inom tjänsteområde välfärd levererar Intraservice verksamhetsstöd till äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård.
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med underhåll, förbättring och utveckling av främst de tjänster som ingår inom äldreomsorg och funktionshinder.
Tillsammans med dina kollegor deltar du i projekt som syftar till att utveckla ny funktionalitet inom området, utbildar stadens lokala verksamhetsstöd, hanterar ärenden kring support och användarstöd, arbetar med acceptanstester samt producerar manualer och utbildningsmaterial.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning inom offentlig sektor, vidare bör du ha erfarenhet av Treserva eller liknande verksamhetsstöd.
Vi anser att följande kunskaper utgör en förutsättning för att kunna genomföra uppdraget:
• processerna inom området äldreomsorg och/eller funktionshinder
• kompetens inom relevant lagstiftning för verksamhetsområdet, såsom SoL & LSS
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom välfärdssektorn som t ex handläggare eller liknande.
Erfarenhet av verksamhetsutveckling samt av att planera och genomföra utbildningar är också meriterande.
Som person är du handlingskraftig, ansvarstagande och social.
Din personlighet präglas av en positiv grundsyn och du stimuleras av att lösa problem tillsammans med andra.
För att nå bra resultat i tjänsten som systemförvaltare behöver du också vara en lyhörd person som trivs med att arbeta nära kund och leverantör.
Du behöver vara noggrann och bra på att organisera och strukturera ditt arbete.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och ett kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-22
Ange följande referens när du ansöker: A653709
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDemis Stavridis 031-367 83 09
FöretagGöteborgs stad., Intraservice
AdressGöteborgs stad., Intraservice
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsgatan 4
Jobbnummer 3487463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.