Systemförvaltare inom lön till Statens servicecenter

Statens Servicecenter / Datajobb / Göteborg
2022-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare inom lön till Statens servicecenter" (publicerad 2024-02-20) ⬅️


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar med systemförvaltning inom lön.

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster 2 som har 6 enheter med totalt ca 90 medarbetare. På den aktuella enheten för systemadministration finns ca 25 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Göteborg, Lund och Östersund. Nu söker vi medarbetare till Göteborg/Östersund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemadministratör innebär förvaltning och utveckling i lönesystemet. Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem som andra linje och kan avse behörigheter, lönearter, rapporter/statistik, ekonomisk redovisning, styrtabeller och uppsättning av inrapporteringsformulär. Du kommer att delta i olika former av interna och externa samarbetsforum där både fysiska möten och virtuella möten är förekommande. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot lön samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer jobba med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder och deras olika uppsättningar parallellt. Vidare så kommer du ha ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling.

Publiceringsdatum
2022-02-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning inom t ex systemförvaltning eller lön alternativt motsvarande kompetens förvärvat genom att ha arbetat minst två år med liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att ha arbetat inom något av följande områden de senaste fem åren: löneadministration eller systemförvaltning med inriktning mot ekonomi eller lön

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att vara konsultativ och lösningsorienterad
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemet Primula
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support
• Erfarenhet av att ha arbetat inom behörighetshantering

Övrig information
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100%.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund eller Göteborg, efter överenskommelse
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 mars, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 10, 2022.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Pontus Silfver, T.f enhetschef
010-456 04 22

Jobbnummer
6334749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: