Systemförvaltare inom lön och personaladministration

Ale kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Personalenheten i Ale

I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör att Ale är en stark del av Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.

Det händer mycket i Ale just nu. Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025. Kommunen har nu fem pendelstationer och E45:an är fyrfilig, vilket skapar helt nya förutsättningar för utveckling och tillväxt. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.

Publiceringsdatum
2013-03-27

Arbetsuppgifter
Söker du nya utmaningar på en bra arbetsplats? Vill du vara med och utveckla arbetet inom lön och personaladministration där hög servicenivå och utveckling av verksamheten står i centrum? Då skall du söka till oss.

Som systemförvaltare har du ansvar för att säkerställa att lönesystemet, HR+, håller hög standard och anpassa systemet efter lag och avtal. Du har också ansvar för att ha kontakt med systemets leverantör. Under 2013 kommer Ale kommun att upphandla nytt personalsystem, där lönesystemet och du spelar en avgörande roll. Projektet kommer att drivas av en projektledare, du blir en del av projektgruppen.

Som löneadministratör ansvarar du för lönehanteringen för en av Ales sektorer, vilket innebär att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag. Samarbeta med och stödja chefer i lönefrågor. Rimlighetsbedömningar, lag- och avtalstolkning, stöd och service. Skapa, uppdatera och utveckla befintliga och nya lönerutiner.

Kvalifikationer
Du har löneadministrativ utbildning samt erfarenhet av löneadministration och systemförvaltning.

Du har vana att arbeta självständigt och god förmåga att ge service. God förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress. Du är noggrann, tar stort ansvar, arbetar strukturerat och är en van dataanvändare. Intresse för att vilja utnyttja lönesystemet på ett optimalt sätt.

Krav på arbetslivserfarenhet:
Du har erfarenhet av systemförvaltning inom löneadministration, gärna arbetat med ett antal olika lönesystem.
Det är meriterande med erfarenhet från lönehantering inom de kommunala avtalen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-16
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
I Ale kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag! Hör gärna av dig om du har frågor om tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: A322971
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Flood, HR/lönechef 0704-32 07 07
Lena Kristiansen, samordnare lön och personaladm 0303-33 07 84

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Personalenheten

Adress
Ale kommun, Personalenheten
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Jobbnummer
1506466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Personalenheten: