Systemansvarig till Administrativa avdelningen
Mölndals stad, Arbets- och familjestödsförvaltningen / Datajobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Arbets- och familjestödsförvaltningen i Mölndal Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Mer information finner du på vår hemsida,
www.molndal.seArbets- och familjestödsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i funktionsindelade 5 avdelningar bestående av familje-, arbete/integration och försörjnings-, vuxen- och mottagningsavdelning. Till detta kommer även en administrativ avdelning.
Systemansvarig till Administrativa avdelningen
Publiceringsdatum2013-03-04ArbetsuppgifterVill du ha ett utvecklande och spännande jobb inom administrationen på förvaltningen. Vill du dessutom vara med i en positiv grupp där verksamhetsstöd och kundnytta står i focus?
Då har vi ett ledigt jobb för dig!
Förvaltningen använder verksamhetssystemet Viva för administrationen av socialtjänstens ärenden inom individ och familjeomsorg såsom barn och familj, missbruksärenden bland barn och vuxna samt försörjningsstöd. Dessutom hanterar förvaltningen kommunala arbetsmarknadsåtgärder och flyktingärenden. Totalt har förvaltningen ca 170 användare av Viva. Antalet systemansvariga/systemadministratörer för Viva och övriga IT-frågor är två personer.
Du arbetar på uppdrag av administrativ chef:
• Ditt uppdrag innebär att hantera support och användarstöd, hantera behörighetsfrågor, utforma dokumentation samt hantera systeminställningar utifrån lagstiftning och lokala riktlinjer.
• Du ansvarar för utbildningsinsatser i verksamhetssystemen till personalen.
• Du är statistikansvarig inom
förvaltningen och tar fram
statistiksammanställningar löpande att
distribueras vidare ut i
organisationen, nämnden samt till
övriga kommunala och statliga organ.
• Du ansvarar för sammanställningar av
öppna jämförelser av individ- och
familjeomsorgen med redovisning till
förvaltningsledning samt nämnd.
• Du medverkar till att utveckla
förvaltningens arbete med att ta fram
nyckeltal från externa databaser.'
• Du ingår i förvaltningens IT-råd och
har ett uppdrag att samverka med
stadens centrala IT-avdelning.
KvalifikationerEtt krav är att du har relevant högskoleutbildning, gärna systemförvaltare.
Meriterande är erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom kommuner som använder verksamhetssystemet Viva
för Individ och familjeomsorgen.
Som person är du positiv i din grundsyn, har hög servicekänsla samt stimuleras av att vara med och lösa problem tillsammans med andra. Vi vill också att du är pedagogisk, kommunikativ samt har en god analytisk förmåga i kombination med att se helheten.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-22
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A319065
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Bergqvist, Administrativ chef 031-315 10 31
Facklig kontaktLeena Lind, Facklig företrädare för Vision 031-315 10 22
Birgitta Bergqvist, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 95
FöretagMölndals stad, Arbets- och familjestödsförvaltningen
AdressMölndals stad, Arbets- och familjestödsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
Jobbnummer 1483186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.