Systemadministratör inköp
Västerås stad, Servicepartner / Datajobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad, Servicepartner i Västerås Är du en skicklig administratör med erfarenhet av beställning, inköp och fakturahantering? Gillar du att supporta andra via mail och telefon? Hos oss på upphandlings- och inköpscenter blir du en viktig del i vårt team som tillsammans ansvarar för och utvecklar stadens e-handelsarbete.
Upphandlings- och inköpscenter är en enhet fylld med engagemang. Vi bistår med kvalificerad kompetens för att optimera användningen av skattemedel och därmed bidra till stadens ekonomiska resultat. Inköpscenter består idag av en teamledare, en systemspecialist och två systemadministratörer. I upphandlingsverksamheten arbetar idag ca 15 personer och inom uthyrningen arbetar 4 personer. Som medarbetare hos oss ingår förmåner som friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.
Upphandlings och inköpscenter är en del av Servicepartner. Läs gärna mer om vad vi gör på
www.vasteras.se/servicepartner. Publiceringsdatum2017-03-16ArbetsuppgifterI rollen som systemadministratör hos oss kommer du att ingå i ett team som hanterar vårt inköpssystem Visma Proceedo (VIP). I arbetet får du stor nytta av din service- och samarbetsförmåga då du har du många kontaktytor och arbetar med support till Västerås stads alla medarbetare. Du ansvarar för och hanterar stora flöden av fakturor, beställningar och inköp inom området för e-handel. Med din erfarenhet och kunskap är vi övertygade om att du även kommer att vara med och bidra till utvecklingen av Västerås stads övergripande e-handelsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som är administratör ut i fingerspetsarna med erfarenhet av administration i ett IT-verktyg. Samtidigt får du energi av att samarbeta och bygga relationer med kollegor och kunder. Vi vill att du har en slutförd gymnasieutbildning och kanske också en relevant eftergymnasial utbildning. Du har kunskap i något e-handelssystem och eftersom vårt inköpssystem Visma Proceedo (VIP) är ditt främsta redskap i arbetet ser vi det som ett stort plus om du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Sedan tidigare har du arbetat med beställning, inköp och fakturahantering och det är även en fördel om du har arbetat med att utbilda i dina tidigare roller och har intresse och talang för detta.
Låter det som en utmaning för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte".
Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna
www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00176
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Kirsi Karlsson 021-39 15 41
HR-konsult Eva Sundqvist Härdevik 021-39 77 06
FöretagVästerås stad, Servicepartner
AdressVästerås stad, Servicepartner
Västerås
72187 VÄSTERÅS
Kontorsadress72187
Jobbnummer 3377785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.