System- och ekonomikoordinator till VO hjälpmedel, Kristianstad
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Datajobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Kristianstad,
Hässleholm,
Höör,
Eslöv,
Simrishamn eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Nu välkomnar vi dig som är engagerad, motiverad och är intresserad av både system och ekonomi!
Hjälpmedel är ett verksamhetsområde inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Förvaltningen har drygt 4 500 medarbetare och har verksamhet på flertalet orter i Skåne. Hjälpmedel ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne.
Här ingår:
• hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar.
• medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel.
• läkemedelsnära produkter.
Hjälpmedelsverksamheten består av ett produktionsområde för patientnära enheter i form av mottagning, utprovning och anpassning, lager och service samt två verksamhetsövergripande enheter Stöd och Support samt strategisk styrning. Verksamheten har även processgrupper tvärs över alla funktioner för att möjliggöra snabbare styrning och beslut. Vi på Stöd och Support arbetar bland annat med inköps- ekonomi- och systemadministration. Vi hjälps åt för att utveckla processer och arbetssätt, där du har möjlighet att påverka verksamheten genom att vara delaktig samt drivande i våra olika förbättringsarbeten.
Region Skånes värderingar är en viktig del i vår verksamhet och för oss innebär de att vi möter andra som vi själva vill bli bemötta. Vi är öppna i sinnet och inbjuder till samarbete och nya idéer. Därtill visar vi nyfikenhet och tar initiativ. Vi vill, vågar och agerar samt tar ansvar och vill göra skillnad.
Publiceringsdatum2021-03-10ArbetsuppgifterNu utökar vi teamet med ytterligare en roll som system- och ekonomikoordinator!
Vi är idag 27 positiva och samarbetsinriktade administratörer och kundtjänstmedarbetare där vi vill att du ska fungera som ett stöd till ekonomiadministrationen och systemutvecklare. Dina arbetsuppgifter blir att arbeta med vidareutveckling av vårt verksamhetssystem Sesam utifrån den ekonomiska aspekten samt utveckla och testa nya arbetsmetoder och ta fram rutinbeskrivningar. Andra arbetsuppgifter är att arbeta med den löpande bokföringen samt ta fram underlag till månads- och årsbokslut.
Du kommer att ha flera kontaktytor både inom Hjälpmedel och andra verksamheter inom Region Skåne men framförallt ett nära samarbete med Hjälpmedelsverksamhetens controllers och ekonomiadministratörer. Då detta är en ny roll kan den komma att utvecklas efterhand.
KvalifikationerDu har ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå alternativt flerårig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för denna tjänst.
Vi ser även att du har erfarenhet av systemutveckling och har ett stort intresse för det, samt har en förståelse för vad en ändring i en tabell i verksamhetssystemet kan få för konsekvenser i till exempel redovisningen. Andra kvalifikationer är fördjupade kunskaper i Excel samt goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam och ekonomisystemet Raindance är meriterande.
Du är energifylld och positiv, är målmedveten och har en vilja att bidra och komma med idéer. Du har lätt för att lära, med förmåga att snabbt skapa dig en överblick över situationen och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Ditt sätt gör att du enkelt skapar och upprätthåller goda relationer. Det är viktigt att du har en hög nivå av flexibilitet och att du vill vara med och bidra i vårt fortsatta förbättringsarbete. Då vi är måna om att hitta en kollega som ska trivas i och komplettera vårt nuvarande team så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Välkommen!
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1012961".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel
Jobbnummer 5620085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.