Synoptik söker en Content Specialist

Synoptik Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2021-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Synoptik söker en Content Specialist " (publicerad 2022-01-17) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du vara med i Synoptiks expansiva utveckling? Brinner du för text i digital kommunikation? Har du något års erfarenhet av en roll som Content Specialist eller digital copywriter? Då kan rollen som Content Specialist på Synoptik vara en tjänst för dig!
Synoptik är inne i en expansiv fas och satsar aktivt på en omnikanalstrategi och digital utveckling. Vi behöver därför förstärka vårt marknadsteam med en vass Content Specialist och då rollen är ny finns stora möjligheter att själv påverka arbetssätt och rutiner.

Du kommer att bli en nyckelperson i att kontinuerligt utveckla och förbättra Synoptiks kommunikation i syfte att öka konvertering och bygga vårt varumärke. Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsakliga blanda annat:
Producera engagerande texter för vårt CRM-program med fokus på e-brev men även postala utskick
Skapa sökordsoptimerade texter för websidor som landningssidor och produktsidor
Skapa och följa en redaktionell plan för SoMe samt ta fram annonser och material i samarbete med grafisk formgivare
Skapa texter för banners och annat innehåll för e-handel och hemsida
Löpande mäta och analysera innehållets effekt och justera arbetet därefter

Ditt huvudfokus i rollen är text för digital kommunikation med tyngdpunkt på CRM/e-brev, web och SoMe, men även traditionella kanaler som butiksmaterial och printannonser kan förekomma. Du blir tillsammans med vår grafiska formgivare en spindel i nätet för marknadsavdelningens produktion av kommunikation och du är med och utvecklar Synoptiks tonalitet och säkrar enhetlighet i alla kanaler tillsammans med vår externa kreativa byrå.

Publiceringsdatum
2021-12-20

Bakgrund
Vi tror att du har 2 eller 3 års erfarenhet av liknande roller i B2C företag eller på byrå. Det är meriterande om du arbetat med detaljhandel sedan tidigare men det är inget krav. Att du är en duktig skribent som har koll på digitalt konsumentbeteende är viktigt för oss och vi tror också att du har förståelse om webdesign och vet hur man skapar säljande enheter för e-brev, hemsidor och annonser.

För oss är personligheten viktig och vi hoppas att du, precis som oss, gillar att arbeta i team. Du får snabbt ett eget ansvar över ditt arbete och därför är det viktigt att du är initiativtagande och trivs med nya utmaningar. Du jobbar strukturerat och behåller överblicken trots att du arbetar med fler parallella projekt samtidigt.

Sök tjänsten redan idag!
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid där du har möjlighet till ett flexibelt jobb från ditt hemmakontor och vårt kontor i Kista. På kontoret är vi ca 30 medarbetare varav marknadsteamet består av 7 andra kollegor.

Vi vill gärna ha vår kollega på plats så snart som möjligt för att kunna påbörja din introduktion hos oss, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid. Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta på Synoptik är du varmt välkommen att kontakta Marielle Wernoltz på 070 190 11 18.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Synoptik Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145399".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)

Jobbnummer
6195583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synoptik Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synoptik Sweden AB: