Sylvamo, Nymölla bruk söker Virkesadministratör
Sylvamo Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Bromölla
2025-11-12
Visa alla ekonomiassistentjobb i Bromölla,
Sölvesborg,
Kristianstad,
Olofström,
Karlshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sylvamo Sweden AB i Bromölla,
Kristianstad eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till ett hållbart skogsbruk i en organisation där samarbete, utveckling och ansvar står i centrum? Då kan du vara den vi söker!
Vi erbjuder en varierad och operativ roll där du får arbeta nära både chefer och medarbetare - och vara med och forma framtidens virkesadministration.
Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper.
Vi är stolta över vår arbetsmiljö där säkerhet, hållbarhet och människan alltid kommer först - enligt vårt motto: #peoplebeforepaper.
Om rollen
Som Virkesadministratör hos Sylvamo Sweden AB har du ett övergripande ansvar för att samordna och utveckla administrativa rutiner inom vår virkesanskaffning. Du är ett viktigt stöd i organisationen och bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i våra processer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Virkesredovisning
Administration av EUDR
Betalningar för inköpt skogsråvara
Administration av kontraktsuppgifter (centrala affärer och import med mera)
Ekonomiadministration och bokslutsarbete
Ständiga förbättringar inom virkesadministration
Arbete med säkerhet och hälsa
Dokumenthantering
GDPR-ansvar och rutiner för personuppgiftshantering
Backup som sekreterare vid möten
Förbättringsarbete inom administration och systemanvändning
Vem är du?
Du är en självgående och lösningsorienterad person som trivs med att ta ansvar och driva förbättringar. Du har ett genuint intresse för administration och är skicklig på att organisera, prioritera och skapa struktur. Du har hög servicekänsla och arbetar lika bra självständigt som i samarbete med andra.
Publiceringsdatum2025-11-12Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR, juridik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 3 års erfarenhet av kvalificerad administration
God vana vid digitala system
Erfarenhet av GDPR och hantering av informationshantering
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet från skoglig verksamhet är meriterande
Vi erbjuder
En central roll i ett stabilt och framtidsinriktat företag
Möjlighet att påverka och utveckla underhållsstrategier
Ett engagerat team och kompetenta kollegor
Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter
En arbetsplats där mångfald och inkludering är en självklarhet
Ansökan Tjänsten är en Allmän visstidsanställning på heltid med arbetstid förlagd till dagtid. Anställningen gäller från den 19 januari eller enligt ök och fyra månader framåt. Anställningen kan, efter avtalad period, förlängas eller, om parterna är överens, övergå till en tillsvidareanställning.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Virkeschef Mikael Östberg på 0767-717725. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Hanna Petersson på 0708-641381.
Sista ansökningsdag är 5 december, men urval sker löpande - så vänta inte med din ansökan!
Vi ser gärna sökande som bidrar till ökad mångfald och jämn könsfördelning.
På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sylvamo Sweden AB (org.nr 559348-1988),
https://www.sylvamo.com/us/en/working-for-us Arbetsplats Sylvamo
Kontakt Hanna Petersson
hanna.petersson@sylvamo.com Jobbnummer 9601295