Swedol söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en konsult till vår kund Swedol som är marknadsledande inom bygg, entreprenad- och industrisektorn, kontoret är beläget i Tyresö.
Arbetsuppgifter som dagligen förekommer är:
Hantering av inkommande leverantörsfakturor
Fördelning, matchning och uppföljning av inkommande krediteringar
Säkerställa kontering av samtliga leverantörsfakturor
Uppdatering av rutiner och löpande förbättringsarbete på ekonomiavdelningen
Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt löpande bokföring
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av programmet Readsoft eller liknande scanningsystem
Har kunskaper i systemet Medius
Innehar en gymnasial- eller eftergymnasialutbildning inom ekonomi
Vi ser gärna att du har 1-3 års arbetserfarenhet av leverantörsreskontra
Det är meriterande om du suttit i affärssystemet Jeeves
Vidare önskas att du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Som person är du ha noggrann, snabblärd och har lätt för att strukturerar upp ditt arbete. Vi söker en social person som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera arbetet.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077 647 16 43
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-05-09Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCassandra Klang
cassandra.klang@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4136563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.