SverigesEnergi utökar uppstart nykund
Sverigesenergi Elförsäljning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sverigesenergi Elförsäljning AB i Stockholm,
Vetlanda,
Jönköping,
Värnamo,
Gislaved eller i
hela Sverige Sveriges Energi har som mål att erbjuda billig el till hushåll och företag. Förutom att leverera billig el är det viktigt för oss att kunder känner sig nöjda och får den hjälp de behöver. Vi jobbar därför extra hårt för att erbjuda produkter och priser som är enkla och lätta att förstå. Därmed underlättar vi för kunder i deras beslut. Vi har idag över 130.000 kunder och har en stark tillväxtstrategi.
För att trivas hos oss ska du vara en person som håller det du lovar, tar ansvar och sprider energi.
Som ett steg att utöka vår serviceavdelning söker vi nu du målinriktade och engagerade medarbetare till gruppen som ansvarar för uppstart av nya kunder. Vår roll i företaget är att se till så att kundens första upplevelse hos oss går så smidigt som möjligt.
Detta är en roll där du arbetar mot mål med tydlig resultatstruktur, det är en koordinerande roll såväl som en administrativ roll.
Vi jobbar tätt tillsammans i ett team på 5 personer mot högt uppsatta mål.
Egenskaper som är viktiga är:
Flödesanalysförmåga och sunt förnuft
Förståelse för regelverk och system
Samarbetsförmåga och prioritetsförmåga
Du ska brinna för service
Driven, serviceinriktad, resultatorienterad,
Säljinriktad, noggrann, ansvarstagande
Besitta god socialt kompetens
Vana att hantera avtal och kommunicera med såväl kunder som säljare internt
Inte vara främmande för att ha telefonen som sitt redskap.
Huvuduppgifter:
Effektiv uppstart av nya kunder
Manuell hantering av branschrelaterade uppgifter
Administrativ slutföring av sälj
Telefonförsäljning mot varma orders
Kontakt mot nätbolag/elbolag och samarbetspartners
Ta hand om inkommen post/mail
Vi ser att du som söker tjänsten kan uttrycka dig väl i tal och skrift och även behärskar engelska flytande, har god datorvana samt god kunskap inom Office paketet. Vårt arbete utförs i Windowsmiljö.
Vi eftersträvar service i världsklass och våra medarbetare får internutbildning kring system och el-marknaden av oss. Vårt kontor finns i Stockholm på Valhallavägen 211.
Du som söker ska ha tidigare erfarenhet av kundservice, administration eller försäljning och det är mycket meriterande om du har arbetat inom elmarknaden eller med ordersystem och analys tidigare.
Tjänsten är en heltidstjänst under kontorstid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi genomför intervjuer löpande och avser att tillsätta tjänsterna omgående.
Sveriges Energi ägs av Hafslund ASA. Hafslund är ett av Nordens största börsnoterade energibolag med en uppskattad omsättning för 2011 på cirka 24 MRD. I Norge äger Hafslund Norges lågprisaktör av el, Norges Energi. Genom Sveriges Energi kan svenska el-konsumenter köpa billig el:
www.sverigesenergi.seVi tar enbart emot ansökningar med CV och personligt brev via mail till:
jobb@sverigesenergi.sePubliceringsdatum2015-03-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-22
Vi tar enbart emot ansökningar med CV och personligt brev via mail till:
jobb@sverigesenergi.seAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@sverigesenergi.seKontaktAnne-Catherine Wejle, Kundservicechef
Anne-Catherine.wejle@sverigesenergi.seFöretagSverigesenergi Elförsäljning AB
AdressSverigesenergi Elförsäljning AB
Box 24140
10451 Stockholm
KontorsadressValhallavägen 211
Stockholm
Visa på karta
Jobbnummer 2217321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.