Supporttekniker till utmanade roll hos Techtrade!
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till utmanade roll hos Techtrade!" (publicerad 2017-02-07) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Supporttekniker
Motiveras du av tekniska utmaningar? Gillar du kundkontakt och att hjälpa människor? Då är denna supportroll hos Techtrade något för dig!
Sedan 1993 stödjer Techtrade vårdcentraler, specialistläkare, tandläkarmottagningar och andra vårdföretag i IT-relaterade frågor. De tar hand om IT-drift, IT-support, nätverk, kommunikation, säkerhet, sekretess och stödjer även sina kunder vid kontakt med andra leverantörer inom telefoni, utskrift och verksamhetskritiska system. Deras uppdrag är att utveckla och supporta vården ur ett IT-perspektiv.
Techtrade är i en tillväxtfas och ska nu rekrytera in en till Supporttekniker!
Om rollen
I rollen som supporttekniker kommer du dels att sitta i Techtrades servicedesk och ta emot ärenden som kommer in från deras kunder och du kommer även att åka ut till kunderna på plats och agera onsite-tekniker. Tjänsten är därför en bred och rolig roll där du får möjlighet att få variation i din vardag och hjälpa användare både via telefon, mail, remote och ute på plats.
Ärenden som kommer in i desken är varierande och allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. När du åker ut onsite handlar det om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte kunnat göras på distans.
I den här rollen får du möjlighet att vara med i olika införandeprojekt där du hjälper till med att utbilda samt undervisa nya användare i hur de använder Techtrades servicedesk-tjänst. Du hjälper även till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till Techtrades miljö, genom att stötta driftteknikerna med frågor som rör klientdelarna.
Din profil
Vi vill att du har någon form av IT utbildning och/eller har arbetat som supporttekniker i något år och är sugen på nästa steg! Det är bra om du tidigare arbetat i en liknande blandad supportroll och har erfarenhet av både onsite ute hos kund och vana av att sitta i en servicedesk. Men det viktiga är att du jobbat som supporttekniker i någon form och att du är driven och vill utvecklas!
Tekniker som du behöver ha arbetat med:
Klient OS (Windows 7 och senare versioner)
Active Directory
Officepaketen
Mailhantering
Grundläggande nätverkskunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet inom vården på något sätt och om du har jobbat med Mac OS.
Vem är du?
Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill utvecklas inom IT! Hos Techtrade supporterar man användare inom vården, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. När du är ute hos kunderna är du Techtrades ansikte utåt, varför det är av största vikt att du är service minded, utåtriktad och gillar att prata med människor. Du ska hantera svenska i tal och skrift och vara bra på att formulera skriftliga instruktioner.
Varför Techtrade?
Techtrade är inne i en spännande tillväxtfas med möjlighet till karriärsutveckling på sikt. För dig som vill göra nytta i ditt arbete är detta en bra arbetsplats, då du jobbar med att utveckla och supportera vårdföretagen. Techtrade är ett växande bolag på 10 personer vilket gör att de har korta beslutsvägar och du kommer ha stor möjlighet att påverka! Vidare har de högt i tak och bra sammanhållning i gruppen.
Ort: Sollentuna
Arbetsgivare: Techtrade
I denna rekrytering jobbar Techtrade med Dfind IT, som sköter hela rekryteringsprocessen.
Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:
tiffany.nasvall@dfind.se ].
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 200999375
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTiffany Näsvall
tiffany.nasvall@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3147154
Observera att sista ansökningsdag har passerat.