Supporttekniker till större svensk koncern
Snille Bemanning AB / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Snille Bemanning AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Solna eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en serviceorienterad och självgående supporttekniker som vill vara med i kundens interna IT-organisation. Du kommer finnas mitt i pågående centralisering av IT-supporten för en större koncerns flera bolag som du kommer att ge support till. För rätt person är detta en unik möjlighet att påbörja något nytt i ett av Sveriges mest attraktiva företag!
Publiceringsdatum2015-09-02Dina arbetsuppgifterCentraliseringen har inneburit en ny IT-organisation som är uppbyggd på tre ben: affärssystem, IT-arkitektur och supportavdelningen, vilken verkar som en länk mellan serverdrift och användare. Som supporttekniker är det du tillsammans med dina kollegor ansvarar för IT-supporten för alla bolag i koncernen. Du jobbar med support till befintliga klienter i Microsoft-miljö, användarsupport, nätverk och kontinuerligt förbättringsarbete. Du kommer att jobba med flera olika plattformar men Microsofts klientmiljö är genomgående. IT-avdelningen är belägen hos ett av koncernens företag i Täby, norr om Stockholm.
BakgrundVi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT och 1-2 års erfarenhet inom helpdesk och användarsupport. Du har förståelse för användar- och serverrelaterad felsökning och felhantering. Du har goda kunskaper inom Windows 7 och Microsofts klientmiljö, nätverkslager på klientsidan samt erfarenhet av Active Directory och remote-support. Det viktigaste är att ha användaren i fokus samt att du är öppensinnad och mottaglig för ny kunskap.
Kunskaper inom SCCM, Lync, och Citrix är meriterande då det på sikt finns möjlighet att ta systemägarskap för någon av dessa plattformar.
Personlighet
Du är strukturerad och användarfokuserad, en utpräglad problemlösare och är tydlig i din kommunikation. Du är mer tålmodig och pedagogisk än du är ett tekniskt geni, det viktigaste är att du ser till användarnas behov ger dem bästa möjliga service.
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Ansökningar och tillsättning behandlas löpande.
Vid frågor, kontakta Jens Åkerblom på telefon 08-562 159 18.
Snille Bemanning - Vi älskar teknik!
Vi är experter på bemanning och rekrytering av tekniker och ingenjörer. Alla på Snille har en teknisk bakgrund vilket gör att vi kan förstå din verksamhet och hur man hittar personer med mycket specifika kompetenser.
Vi hjälper individer och företag inom tekniska områden att utvecklas och växa!
Sökord: IT-support, Användarsupport, IT-tekniker, Helpdesk, Active Directory, Office 365, SCCM
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSnille Bemanning AB
AdressSnille Bemanning AB
Kungsholmstorg 10
11221 Stockholm
KontorsadressKungsholmstorg 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2414945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.