Supporttekniker till Servicedesk med placering i Linköping
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Motala,
Mjölby,
Linköping,
Haninge,
Finspång eller i
hela Sverige InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.
Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.
Vi söker nu flera supporttekniker till Servicedesk för kunds räkning på ett roligt och spännande uppdrag i Linköping.
Publiceringsdatum2023-01-11ArbetsuppgifterDu kommer arbeta i ett Servicedesk team med ansvar för att besvara de fel, problem, frågeställningar kring användares IT relaterade problem som rör deras applikationer, hårdvara etc. Du kommer i första hand att ta emot samtal direkt från användare men det kan också komma in via andra kanaler såsom chatt, e-mail och via självbetjäningsportal. Du kan behöva hantera mer komplexa frågor/problem som användarna har men också av enklare art såsom byte av lösenord. Du kommer arbeta med felsökning/problemlösning och eskalera ärenden vidare till annan part där Servicedesk inte kan lösa/åtgärda felet direkt. Du kommer också att arbeta på ett rullande schema med arbetstider mellan 07.00-19.00 mån-fre samt vissa helger.
Du kommer arbeta nära kundens verksamhet men också ha ett samarbete med övriga tekniker som finns på plats ute hos kund.
ProfilHos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat minst 1 år med IT-support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.
Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows 10. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem enligt ITIL processerna. Har du kompetens i SNOW är det ett stort plus eller motsvarande ITIL verktyg är meriterande.
Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Omfattande bakgrundskontroll kommer genomföras. Uppdraget kräver svenskt medborgarskap.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541)
Arbetsplats InfoCare
Jobbnummer 7330408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.