Supporttekniker till IT-enheten
Örnsköldsviks kommun - Konsult och Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun - Konsult och Serviceförvaltningen i Örnsköldsvik Konsult- och serviceförvaltningen har till uppgift att leverera interna servicetjänster som utmärks av en aktiv och stark servicekultur. Förvaltningen består av avdelningarna; fastighet, drift- och service, kost samt administrativa stödtjänster.
IT enheten tillhör vår Konsult- och serviceförvaltning och ingår i avdelningen för administrativa stödtjänster.
Publiceringsdatum2017-05-02Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill ge bästa möjliga service och har kunden i fokus. Ditt arbete går ut på att dagligen ta emot de supportärendena som kommer in och prioritera dem. Där det finns möjlighet för dig att agera på ett ärende så gör du det övriga ärenden hänvisar du vidare till dina kollegor. De ärenden som kommer in hanterar du i vårt ärendehanteringssystem Easit.
Kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö.
Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt. Till hjälp finns tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsverktyg med mera. Oavsett ärende bemöter du kunden med högsta kvalité och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.
Vi erbjuder dig ett arbete i en grupp med hög kompetens som ger dig goda möjligheter att utvecklas. Dina arbetsuppgifter kommer att vara växlande och ge dig möjligheter att lära nya saker likväl som att jobba med regelbundet återkommande uppgifter.
Arbetet sker i en intensiv miljö där man löser tekniskt komplicerade problem och ges möjlighet att utvecklas i sin roll genom olika spännande och utmanande uppdrag.
KvalifikationerVi söker dig som i grunden har en utbildning från IT-gymnasium alternativt avslutat en teknisk KY-utbildning.
Du har goda tekniska kunskaper. Meriterande är om du har tidigare arbetslivserfarenhet från att sitta i en Servicedesk, första linje, andra linje eller arbete med IT-support.
Du är analytisk, lösningsorienterad, och pedagogisk. Du har en nyfikenhet och motivation till att kontinuerligt vidareutveckla dina tekniska kunskaper. Du har grundläggande kunskaper inom Windows 7, 8 och/eller 10, MS Office samt Active Directory och TCP/IP.
Du talar, läser och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du motiveras av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna/kunderna. Du som person är social, hjälpsam och strukturerad. Du är konsultmässig i ditt sätt och har en positiv grundinställning, samt att du är bekväm i rollen med att träffa nya människor.
Du har en härlig energi och gillar att göra det där lilla extra för kunden.
Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast timlön/månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/75
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTonie Hellgren, Enhetschef IT-enheten 0660-882 04
Roger Grimmer, Servicedeskansvarig 0660-882 05
FöretagÖrnsköldsviks kommun - Konsult och Serviceförvaltningen
AdressÖrnsköldsviks kommun - Konsult och Serviceförvaltningen
Järnvägsgatan 6
89131 Örnsköldsvik
KontorsadressJärnvägsgatan 6
Jobbnummer 3471850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.