Supporttekniker till IT-avdelningen
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Supportteknikerjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga,
Örebro eller i
hela Sverige Du kommer att ingå i kommunens IT-verksamhet med 16 medarbetare, som levererar tjänster till kommunens förvaltningar. I kommunen finns i dagsläget cirka 2 500 PC och cirka 400 tunna klienter placerade i mer än 100 fysiska byggnader.Vår ambition är att vidareutveckla vår tunna miljö.
Vi jobbar med service-, drifts-, underhålls- och utvecklingsarbete av olika slag i en miljö med många, huvudsakligen virtuella servrar, i Windows-/VMware-miljö med ett flertal komplexa kommunikationslösningar. Hit hör även kommunens lösning för IP-telefoni.. Vi använder Lotus Notes som e-postsystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceringsdatum2011-10-28ArbetsuppgifterDu erbjuds en tjänst med varierande arbetsuppgifter där du får möjligheten att arbeta med olika system. Du kommer att få arbeta med installationer, felsökning och problemlösning. En del av arbetet kommer att utföras på plats hos användare
I tjänsten ingår egna och gemensamma ansvarsområden
Som för alla IT-tekniker i kommunen gäller att du är serviceinriktad, engagerad, kommunikativ, ansvarfull och har ett genuint intresse för teknik. Som supporttekniker bör du vara en god pedagog, ha förmåga att ta kontakt och skapa goda relationer.
Egenskaper som självgående, drivande, analytisk, noggrann och samarbetsförmåga är viktigt. Du trivs
i en miljö med högt tempo och mycket att göra.
Du tar initiativ till förbättringar av teknik och IT-verksamhet.
Som IT-tekniker behöver du också ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
KvalifikationerVi söker dig som minst har en gymnasieutbildning inom data eller teknik med inriktning mot IT
eller motsvarande branschutbildning.
Erfarenhet av tidigare arbete som supporttekniker och lokalkännedom är meriterande.
Du har goda kunskaper inom microsofts klient- och OS-operativ samt
grundläggande nätverkskunskaper.
Du är bra på att dokumentera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är viktigt för oss att du är självgående samtidigt som du fungerar väl i enheten.
Du är självgående, har bra kundkontakt och är serviceinriktad med kunden i fokus.
Vi tror också att du är ordningssam och strukturerad.
Vi vill fortsätta att ha en trivsam arbetsplats och tycker därför att det är viktigt att du är positiv, utåtriktad och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat.
B-körkort är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-13
Ange följande referens när du ansöker: KS 2011.0264
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThommy Andersson, 0586-612 06
Marianne Karlsson, 0586-61007
Facklig kontaktVision, Pia Magnusson, 0586-617 38
FöretagKarlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
AdressKarlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga
Jobbnummer 1066238
Observera att sista ansökningsdag har passerat.