Supporttekniker till Helpdesk
Stockholms Universitet / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Helpdesk" (publicerad 2023-07-11) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid IT-avdelningen. Sista dag att ansöka är 2018-08-12.
Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara kundorienterade och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov. Vi sitter i fina lokaler mitt på campus i Frescati.
Inom IT-avdelningens servicesektion finns Helpdesk, som utgör avdelningens kontaktyta mot kunder och användare och som ansvarar för att felanmälningar och beställningar hanteras på ett snabbt och effektivt sätt. Vi söker en teknikentusiastisk, ansvarsfull och lösningsorienterad supporttekniker.
Så här beskriver Jill jobbet på Stockholms universitets IT-avdelning: "Hos oss är det högt i tak och bra gemenskap med familjär stämning. Trivseln är hög, vilket medför att många stannar kvar inom avdelningen länge."
Publiceringsdatum2018-07-11Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker blir du en del av vårt team på tio personer som ansvarar för universitetets 1st-line-support. Den tekniska kompetensen i teamet är hög, och det är stor variation på de ärenden vi hanterar. Vi värdesätter intern kompetensutveckling, så du kommer att ha stora möjligheter att växa i rollen. Här är ett axplock av vad som hanteras inom Helpdesk:
• att bemanna telefonsupporten under kontorstid
• att ge stöd i form av support och service till anställda och studenter
• att hantera inkommande ärenden via ett ärendehanteringssystem
• att dokumentera och publicera supportdokumentation
• att svara på allmänna frågor förekommande i en större IT-miljö.
I teamet hjälps vi åt och arbetar mot gemensamt satta mål. Du kommer också att delta i arbetet med att höja kompetensen hos organisationens medarbetare, då vi flyttar ut vår kunskap närmare användarna.
Kvalifikationer• Du har gymnasieutbildning inom IT, alternativt 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har goda kunskaper i olika operativsystem, såväl MacOS som Windows.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då flertalet av universitetets anställda är engelskspråkiga.
Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande och initiativtagande. Du tar även tag i arbetsuppgifter och ger dig inte förrän dessa är slutförda. Du trivs med att arbeta efter mål på gruppnivå och du har en kreativ sida som gör dig bra på att hitta nya lösningar. Du har en god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt, vilket gör att du prestigelöst kan diskutera olika lösningsalternativ på frågor relaterade till verksamheten. Tack vare din goda kommunikativa förmåga kan du bemöta flera olika typer av personligheter på ett bra sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning inom avdelningen och ser gärna kvinnliga sökande till den här anställningen.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbNärmare information om anställningen lämnas av gruppchef, Kerry Söderblom, tfn 08-16 25 52,
kerry.soderblom@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet - forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.
Varaktighet, arbetstid
Tills vidare med sex månaders provanställning Heltid
ErsättningStockholms universitet tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
IT-avdelningen
Stockholms Universitet
10691 Stockholm
KontorsadressIT-avdelningen
Stockholms Universitet
Jobbnummer 4248498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.