Supporttekniker till global helpdesk

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till global helpdesk" (publicerad 2015-02-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Har du lite tidigare erfarenhet av supportyrket och letar nu efter en ny spännande och kanske framför allt utvecklande möjlighet? Skulle du trivas på ett svenskt företag med global närvaro? Är du grym på att ge folk en positiv serviceupplevelse och att lösa tekniska problem? Då är det dig vi letar efter!

Publiceringsdatum
2014-09-23

Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till ett mycket välkänt, stort och populärt företag med svenska rötter. Här kommer du verkligen att få användning för ditt intresse och din förmåga att hantera problem och alla de människorna som råkar ut för dessa tekniska komplikationer. Hos vår kund blir du en del av en global supportgrupp som jobbar med fokus mot användare världen över, och den Stockholmsbaserade supportdelen som du blir en del av är igång från sju på morgonen till tolv på natten (uppdelat i två skift) varje dag, även helger!

Du kommer alltså att ta emot samtal från anställda och kunder som sitter i olika delar av världen, och du kommer att ta emot många olika typer av problem. För att trivas här är det viktigt att du är en person som vill utveckla din problemlösningsförmåga men också känner att det är roligt att utvecklas socialt och att sköta många olika kontakter. Du har ett grymt servicetänk och kan föra dialoger på svenska såväl som på engelska. Dessutom tror vi att du är en person som gärna jobbar i ett supportteam där fart och positivitet är viktiga delar! Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasieutbildning (gärna med IT-inriktning)
• Minst 1 års erfarenhet av liknande supportroll
• Supportkunskaper i Windows 7 och Office 2010/2013
• Vana av att sköta administration i AD
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Meriterande med kunskap om ITIL

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde i oktober. Uppdragstid till 2015-04-30.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10828DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
10828DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 10828DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2007179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: