Supporttekniker till Axstores
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
Om uppdragsgivaren
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Lagerhaus och Åhléns Norge. Axstores stärker ständigt sin position som en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner. Koncernen utvecklar och moderniserar kontinuerligt sortiment och kundmiljö i befintliga varuhus samt butiker och har en hög takt av nyetableringar i Norden. Axstores huvudkontor finns i Stockholm och företaget har egna inköpskontor i Hongkong, Shanghai och New Delhi.
Beskrivning av tjänsten
Axstores IT-Avdelning söker Supporttekniker till IT-Servicedesk.
Du som söker har tidigare arbetat i en Servicedesk, antingen med First eller Second line support. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via fjärrstyrning, telefon eller mail.
Du gillar Service och är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
IT-Servicedesk är koncernens Single Point Of Contact i IT-frågor och hanterar för närvarande ca 34.000 ärenden per år. I ditt arbete kommer du att ta emot ärenden via telefon och mail, registrera dessa i vårt ärendehanteringssystem och lösa eller bevaka att de blir åtgärdade. IT-Servicedesk löser i nuläget ca 70% av de ärenden som registreras och vi strävar efter att bibehålla eller öka den andelen. Du kan komma att medverka vid installationer på nya butiker och varuhus, vid tester av system och programvaror samt vid användarutbildning.
I tjänsten ingår en viss beredskapstjänstgöring kvällar och helger.
Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Stockholm/Skanstull
Vem är du?
Är serviceinriktad, stresstålig och gillar ordning och reda
Har god PC-vana
Har kunskaper om Windows XP, Windows 7, Office, Google Apps, Active Directory, Nätverk, Citrix, Skrivare
Har en god analytisk förmåga och är intresserad av problemlösning
Behärskar engelska i tal och skrift, behärskar du även finska är det meriterande
En stor del av uppdraget är att stödja våra varuhus och butiker varför det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i varuhus eller butik
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mikael Timerdal på telefon 08-219200. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
TNG - The Next Generation - är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Genom att vi ständigt utmanar och ser bortom fördomar hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar IT-marknad. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare som vi erbjuder bemannings- och rekryteringstjänster inom IT-infrastruktur, utveckling och management. TNG är Sveriges tredje snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012 och finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-08-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 7286
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Timerdal 08-410 690 56
Elin Öberg
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
Jobbnummer 1626684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.