Supporttekniker till 24/7-support hos Modis

Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med IT eller som supporttekniker eller likvärdigt? Söker du dessutom arbete där du jobbar i skift? Detta kan då vara nästa nya utmaning för dig hos oss på Modis. Vi söker nu efter 1st-line supporttekniker till en 24/7 support till en multinationell kund. Tjänsten är ett spännande uppdrag där du har möjlighet att utvecklas inom branschen och utöka din kunskap inom IT. Ta ditt nästa steg i karriären med oss på Modis.

Hur ser din arbetsdag ut?

Du sitter i ett större team med öppen kontorsmiljö där det dagligen ringer in ärenden från interna aktörer. Komplexiteten på deras IT-frågor varierar kraftigt och din uppgift är att stödja och hjälpa dem att komma fram till en lösning. Det gäller att vara nyfiken och serviceinriktad och att framförallt brinna för IT. Till din hjälp finns också en stor kunskapsdatabas där du kan hitta svar på de flesta problem som de interna aktörerna ringer in med. Du får dessutom självklart en utbildning dina första två veckor på jobbet. I denna tjänsten arbetar du bl.a. nattetid och även i skift då detta teamet supporterar samtal dygnet runt.

Exempel på frågor som hanteras av 1st-line supporttekniker:
• Användar- och lösenordshantering
• MS Officefrågor (främst MS Office 365)
• Windows (främst 7/8/8.1)
• VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån)
• Active Directory (övriga kontorsadministration/behörighetsadministration)

Arbetstider: Skift
Omfattning: 100%
Placering: Torslanda

Vem trivs här?

Framförallt söker vi dig som har ett genuint IT-intresse. Du har med dig någon form av IT-utbildning, antingen gymnasienivå alternativt YH/KY. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet från serviceyrket eller supportverksamhet. Du strävar efter att leverera kvalité och du känner dig bekväm att använda telefon som arbetsverktyg. Har du erfarenhet av fjärrstyrning så ser vi det som mycket meriterande. Att behärska svenska obehindrat är ett krav för rollen då användarna som ringer in är svensktalande.

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Andersson Alexandra.andersson@modis.se

Företag
Modis Sweden AB

Adress
Modis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 28

Jobbnummer
4747147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Modis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Modis Sweden AB: