Supporttekniker till 1st Line IT support, Logent
Logent AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Tjörn,
Bollebygd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-11-06Om tjänstenHar du en gymnasieutbildning inom IT och något års erfarenhet av IT-support och vill ta nästa steg i din karriär på ett spännande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Logent söker nu en lösningsorienterad och serviceinriktad supporttekniker till vårt härliga team och kontor i Göteborg!
I din roll som First Line Support får du hjälpa Logents medarbetare och användare med deras IT-relaterade frågor. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik, du kommer att bli en viktig spelare i vårt IT-team. Logents verksamhet växer, har du ambition att utvecklas i rollen och ta ytterligare ansvar så finns det goda utvecklingsmöjligheter!
Dina arbetsuppgifter• Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Administrera konton och behörigheter till olika system
• Identifiering av hårdvaruproblem
• Felsökning
• Ansvara för daglig uppföljning av den operativa verksamheten och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Du rapporterar till CIO Logent Group, tjänsten är placerad vid Logents kontor i Göteborg.
ProfilFör att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person med ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar alltid att ge bästa möjliga service. Du har kvalitetskänsla ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.
Vi söker dig som har:
• Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik
• Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
• Vana av att arbeta med Microsofts produkter
• Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska
Intresserad av tjänsten?
Vill du ha en rolig och utvecklande tjänst i ett bolag som växer är rollen som supporttekniker hos oss på Logent en unik möjlighet för dig! Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Bagge, CIO Logent,
fredrik.bagge@logent.se eller Marie-Louise Bååth, rekryteringskonsult Logent, tel. 070-722 77 59 eller
marie-louise.baath@logent.seOm Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2018 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på
www.logent.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLogent AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2965".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Logent AB (org.nr 556634-4429),
http://www.logent.se Jobbnummer 4943784
Observera att sista ansökningsdag har passerat.