Supporttekniker / Teknisk Support till Telia!
Clevry Sweden AB / Backofficejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Växjö,
Tingsryd,
Eksjö,
Karlskrona,
Kalmar eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-04-29Om företagetTelia är en nordisk teleoperatör. Telia Sverige har cirka 6000 duktiga kollegor som möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Telia är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om.
Din roll
Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till förlängning och eller överrekrytering. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Växjö. Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse och du arbetar kontorstider.
Du kommer i rollen som teknisk support att ingå i ett team i Växjö som arbetar med felsökning och kundservice men även ha kontakt med kollegor på resten av avdelningen och runt om i Sverige. Som Supporttekniker kommer du hjälpa kunder och användare att lösa deras problem med uppkoppling, mjukvara och hårdvara över telefon och e-post. Du kommer svara på användarfrågor och hjälpa kunderna med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer.
Du kommer balansera kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Du kommer arbeta nära kunder och andra enheter inom Telia för att lösa problem och hitta förbättringar av processer och lösningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Teknisk support mot företagskunder
• Hantera ärenden via telefon, mejl och systemportal
• Felsökning
• Kundservice
ProfilVi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen och som talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om har någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik eller mjukvara, dessutom är tidigare erfarenhet av kundservice inom IT meriterande men inget krav.
Du som person är detaljinriktad, självständig och ihärdig med ett tekniskt intresse. Du är serviceinriktad, anpassningsbar i fråga om förändring och tar dig an uppgifter på ett lugnt och systematiskt sätt. För att lyckas i den här rollen är du intresserad av att utvecklas och har en ambition att lära dig mer. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (
https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClevry Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486),
https://www.clevry.com Arbetsplats Clevry
Kontakt Ida Högberg
ida.hogberg@studentwork.com Jobbnummer 6587805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.