Supporttekniker sökes till växande företag!
Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Brinner du för att ge snabb och professionell teknisk support!
Företaget är beläget i Stockholm och tillhandahåller snabb och professionell IT-support. Vår kund söker nu en ny medarbetare i teamet för Teknisk Support som utgör basen för företagets erbjudande. Företaget har varit verksamt inom området över tio år och är nu en ledande aktör på marknaden. Deras mål är att sträva efter högsta möjliga kundnöjdhet och lönsamhet. De är helt fokuserade på support och erbjuder alltifrån rådgivande tjänster till hela funktionsövertaganden. Genom deras kunnande och fokuserade arbete har de som enda bolag definierat grundkomponenterna i bra support och arbetar aktivt med att hela tiden bli bättre genom att låta certifiera sin personal inom området support.
Arbetsbeskrivning: Ditt arbete innebär att snabbt hjälpa företagets kunder med IT-relaterade supportärenden. Det handlar om lika delar telefon- och mailärenden. Syftet är att kundens problem skall lösas vid första kontakten med dig. Du ansvarar själv för de ärenden som du tar men du tar hjälp av kollegor och samarbetar för att lösa kundens problem på bästa sätt. Arbetet sker mestadels i Microsoftmiljö.
Arbetets omfattning: Uppdraget beräknas starta i början av februari med viss flexibilitet. Detta är ett konsultuppdrag i minst 6 månader med chans till rekrytering av kunden. Arbetstiderna är 08:00-17:00.
Utvecklingsmöjligheter: Företaget premierar framåtanda och att du visar samt delar med dig av din kunskap. För rätt person som vill utvecklas finns flera områden inom organisationen där din kunskap kan användas, alternativt att du tar mer ansvar på sikt. Företaget strävar alltid framåt och ser ljust på framtiden vilket innebär ökade chanser för din utveckling hos dem.
Kompetenskrav: För att bli aktuell för uppdraget så har du en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt erfarenhet från supportjobb. Du besitter en bred kunskap inom IT och Microsoftprodukter med erfarenhet av att arbeta i något ärendehanteringssystem Det allra viktigaste är dock din personlighet och ditt brinnande intresse för service. Du bör ha kunskaper inom Microsoft Server, brandväggar, AD och Exchange.
Vi ser att begär eftergymansiel eller likvärdig erfarenhet
Personliga egenskaper: Vi tror att du är en pedagogisk person som älskar att hjälpa kunder oberoende av deras kunskapsnivå inom IT/teknik. För att passa in på arbetsplatsen ser vi att du är en social, öppen och ödmjuk person som trivs med ett nära samarbete med dina kollegor. Arbetet sker under mycket strukturerade former. Du skall dock vara flexibel och kunna ta dig an uppdrag utanför uppsatta ramar men samtidigt bibehålla ditt strukturerade arbetssätt.
Publiceringsdatum2012-01-23Övrig informationIntresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ej ansökningar via mail MEN vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Martin Olofsson på tel. 08-501 018 08 alternativt
martin.olofsson@brainpeople.se .
http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=439439&Page=JobAd
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
TIPSA BRAINPEOPLE OM EN KANDIDAT TILL DETTA JOBB
Har du en vän som skulle passa perfekt för den här tjänsten?
Allt du behöver göra är att skicka ett mail till
tips@brainpeople.se så kan du tjäna 2000-3000 kronor för tips som leder till anställning.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 1135520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.