Supporttekniker "rekreteringsträff"
Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
2012-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker "rekreteringsträff"" (publicerad 2013-02-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrtälje,
Nacka eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsten/tjänsterna vid vår IT- Rekryteringsmässa!
Tid: Fredagen den 16 november kl 10.00-11.00 (drop-in).
VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).
Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Publiceringsdatum2012-11-06Beskrivning av verksamhetenPEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.
På PEAK-IT får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi en supporttekniker till ett företag inom Telecombranschen. De tillhandahåller nättjänster inom data- och telefoni; Internet Access, traditionell fasttelefoni samt integrerade fasta och mobila telefonilösningar.
Dina uppgifter är att ta emot tekniska kundsamtal gällande telefoni. Om man inte kan lösa felet själv lägger man det vidare till andra linjens support. Du blir en viktig länk mellan företaget och deras kunder genom att hjälpa kunderna att lösa deras IT-problem.
Utbildning och erfarenhetDu ska ha erfarenhet av att jobba på en support/kundtjänst, gärna inom Telecom. Du är van vid kundkontakt via telefon. Du har ett stort teknikintresse och kunskap inom telecom. Det är även meriterande att ha en eftergymnasial examen inom IT/teknik. Din profil Vi söker dig som är hungrig på att lära dig nya saker. Du är utåtriktad och lojal mot gruppen samtidigt som du är van och trivs med att hjälpa kunder. Du som söker kommer att visa sig vara en social filur, serviceminded och älska att hjälpa kunder och/medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Genom de olika uppdragen kommer du att få en bred erfarenhet av olika IT-system och miljöer, samtidigt som du får möjlighet att bygga upp ett viktigt kontaktnät för din framtida IT-karriär. Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett ungt, glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast!
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-16
Tjänsten söks vid rekryteringsträffen den 16 november.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPeak IT AB
AdressPeak IT AB
Parkvägen 2 A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2 A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08
Jobbnummer 1384574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.