Supporttekniker med Lotus Notes kunskaper till Stockholm
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Lexicon IT-konsult
Publiceringsdatum2013-08-30Beskrivning av jobbetLexicon IT-konsults kultur präglas av entreprenörskap och levererar spetskompetens på bred front. Vi hjälper våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom att tillföra spetskompetens och engagerade konsulter.
Vi är idag verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen och har för närvarande cirka 200 konsulter som arbetar i våra projekt. Vi växer och är lönsamma vilket även bekräftas av att vi är AAA-ratade av Soliditet. Vi erbjuder våra tjänster till medelstora/mindre stora företag i Norden.
Under 2013 fortsätter resan genom att bygga slagkraftiga affärsområden med hjälp utav branschens bästa specialister, där vårt erbjudande till kunden är:
• Drift & Support
• Cloud & Infrastruktur
• Webb & Mobil
• Utveckling & Förvaltning
• Test & QA
Vårt erbjudande till dig är att du blir en viktig del i vår organisation och att du tillsammans med oss kommer att utvecklas både i din yrkesroll och som person. Du, liksom vi, vill vara i framkant av den tekniska utvecklingen vilket sker genom spännande uppdrag, mentorskap och utbildning!
Lexicon IT-konsult söker dig som vill arbeta som supporttekniker ute hos våra kunder i Stockholms.
Tjänsten
Som supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara, hårdvara och nätverk. Hantera användare i Active Directory och Lotus Notes samt ge hjälp åt användare. Vidare kommer du att arbeta med installation, uppgradering och underhåll av datorer. Jobbet är vanligtvis självständigt men du jobbar tillsammans med andra på IT-avdelningen. Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem både på plats och via telefon och mail. Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.
Utbildning/erfarenhet
Du som söker har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå och du får gärna ha arbetat några månader med teknisk support inom IT. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med 1st och/eller 2nd line support.
Krav på arbetssökande
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som supporttekniker och är van med hela flödet från mjukvara till att skruva i hårdvaran. Du bör ha goda kunskaper om produkter såsom HP, Windows 2000/XP/Vista/7, Active Directory, Office, Outlook och Lotus Notes.
Du är positiv, social, utåtriktad och kommunikativ. Du behöver även vara ansvarstagande och noggrann.
Vem söker vi?
Som framgångsrik supporttekniker är du en social och positiv person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd. Rollen som supporttekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Har du körkort ses detta som meriterande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 742
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheres Rydell
theres.rydell@lexiconitkonsult.seFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm
Jobbnummer 1639556
Observera att sista ansökningsdag har passerat.