Supporttekniker/It-tekniker till meriterande konsultuppdrag!
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Vill du arbeta med andra riktigt duktiga IT-tekniker och bredda ditt cv med meriterande arbetsuppgifter? Våra IT-konsulter är drivna problemlösare som brinner för IT. Just nu letar vi efter fler kollegor - sök till oss för att höra mer om hur din vardag skulle se ut på Wise IT!
Om Wise IT
Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.
Ansök redan idag genom att följa instruktionerna nedan! Om du har frågor angående konsultrollen är du välkommen att kontakta någon av kontaktpersonerna i denna annons!
Din vardag
Vi söker dig som lockas av konsultrollen - att lära dig mycket på kort tid samtidigt som du breddar ditt cv! Du kommer att arbeta med IT-support ute hos någon av våra kunder i Stockholm, och arbetsuppifterna varierar beroende på din tidigare arbetserfarenhet. Vi har konsulter i roller som bland annat supporttekniker, IT-teknkiker och Onsite-tekniker.
Arbetet kan exempelvis innebära att du tillsammans med kollegor i team tar emot samtal och mejl från både interna och externa användare. Du kan komma att arbeta med fjärrstyrning för att lösa ärendena, kontoadministrering i Active Directory, installation och uppgradering av diverse program samt grundläggande felsökning. Oftast arbetar du i en Microsoftbaserad miljö med Windows klientsupport.
Arbetet kan även innebära att du som IT-tekniker/Onsite-tekniker hjälper anställda på plats med IT-relaterade problem, exempelvis rörande datorer och kringutrustning, nätverk, server, infrastruktur och Windows.
Vi har flera spännande uppdrag och anpassar rollen efter din tidigare erfarenhet!
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som supporttekniker och/eller onsite-tekniker. Kanske har du suttit något/några år i en Service desk och är sugen på nästa utmaning? Eller så har du erfarenhet av att ge användare support på plats och har arbetat brett med hårdvara, datorsupport, kringutrustning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
Active Directory
Office 365
Windows server
Exchange/Outlook
Meriterande:
IT-utbildning
Citrix
ITIL
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-03-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgnes Holmberg
agnes.holmberg@wiseit.seMina Souttih
mina.souttih@wiseit.seCharlotte Hagelin
charlotte.hagelin@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 4010201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.