Supporttekniker First line support Loopia AB
Loopia Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Västerås
2015-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker First line support Loopia AB" (publicerad 2016-09-09) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Loopia Aktiebolag i Västerås Publiceringsdatum2015-11-04Om företagetMitt i hjärtat av Västerås City, ett stenkast från centralstationen, huserar idag Loopia AB på åttonde våningen av Melkerhuset. (
http://goo.gl/v1tFhI )
Vi söker nu förstärkning till vår SuperSupport, ett ungt och framåt team av erfarna, resultatinriktade och noggranna medarbetare.
På kontoret arbetar idag ett trettiotal medarbetare i de rymliga och öppna lokalerna. Alla har sin egna arbetsplats med dubbla skärmar och det senaste från Dells datorpark.
Vi på Loopia tror att glädje och hängivenhet går hand i hand. En nöjd anställd ger också i slutändan en nöjd kund och vi erbjuder exempelvis frukost, frukt och dricka dagligen och även massage minst en gång i månaden till alla anställda.
Loopia AB, som sedan 2011 är en del av Visma-koncernen, är en av de absolut största aktörerna på den nordiska webhotells- och domänmarknaden och en del av Europas största hosting-konstellationer. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för webben och allt vad det innebär. Vi ser det som en självklarhet att du behärskar ett eller flera aktuella CMS-verktyg såsom Wordpress, Joomla och OpenCart. Du utför också obehindrat felsökning av e-post och FTP-klienter samt lättare felsökning av hemsidor.
Du bör också ha tidigare erfarenhet av att ge support via telefon, chat och e-post då detta kommer att vara din huvudsakliga uppgift som first line tekniker hos oss. Vi erbjuder också support via vår Facebooksida och Twitter.
Du är framåt och kan utan att blinka kasta dig in den svåraste av uppgifter med målet att lösa den på bästa möjliga vis för kunden.
Kunskap inom minst ett av följande kategorier är ett krav, har du inom fler är det ett stort plus:
• DNS
• HTML
• PHP
• .NET
• SQL
• Webbshopslösningar
Vi värderar sociala förmågor högt då det är viktigt för oss att du och gruppen trivs med varandra. På Loopia är kundfokus allt för vårt supportteam och du ska i första hand se kunden som din arbetsgivare och vi gnälliga chefer i andra hand.
Kunskap om följande ord/områden är ett stort socialt plus i gruppen:
Khaleesi
Tardis
Luleå Hockey
Sharingan
Serenity
Samus
Fluttershy
Heisenberg
Daryl Dixon
Anställningen är på heltid med 6 månader provanställning och ingångslönen är 21000 kronor/mån.
Tillträde 2016-01-01 eller enligt överenskommelse
Arbetet sker i skift och kvälls- och helgarbete förekommer.
Placering är vårt kontor i centrala Västerås och du som söker tjänsten behöver då bo inom pendlingsavstånd till arbetsplatsen.
Vi ser gärna kvinnliga sökanden och tillämpar sk. positiv särbehandling (
http://sv.wikipedia.org/wiki/Positiv_särbehandling ).
Skicka din ansökan till
support2015@loopia.se . Sista ansökningsdag är 2015-11-30 intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstidens slut.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@loopia.seKontaktDaniel Överfjord, Customer Support Manager 0214708201
daniel.overfjord@loopia.seFöretagLOOPIA AKTIEBOLAG
AdressLOOPIA AKTIEBOLAG
KOPPARLUNDSVÄGEN 7 B 1 TR
72130 VÄSTERÅS
KontorsadressKOPPARLUNDSVÄGEN 7 B
VÄSTERÅS
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 021-128222
Faxnummer: 021-128233
E-postadress:
info@loopia.se Jobbnummer 2513080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.