Supporttekniker First Line Service Desk
Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker First Line Service Desk" (publicerad 2016-02-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker nu drivna supporttekniker till vår Service Desk. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Kista Centrum.
Uppgifter
Du kommer att arbeta med First Line support i en serviceinriktad supportorganisation. För oss står användarens problem alltid i fokus och du ska ha god förståelse för olika kunders behov.
I First Line hjälper vi våra användare med olika typer av IT-relaterade problem via telefon och fjärrstyrning. Vi löser 80% av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Vi agerar singel point of contact (SPOC) för våra kunder och ser till att de problem vi inte kan lösa i första kontakt går vidare till rätt funktion inom företaget. Vi jobbar dagligen med uppföljning och återkoppling till användare och ser till att alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem.
Arbetstiderna är varierande, då våra öppettider är mellan kl.06.00-24.00 på vardagar och mellan kl.07.30-24.00 på helger.
Publiceringsdatum2015-06-04KvalifikationerFör att passa i rollen tror vi att du har gått IT-gymnasium eller har annan relevant utbildning. Vi tror att du har arbetat något år inom IT och gärna även med kundservice. Du har ett stort intresse för teknik och ser dig själv inom IT-branschen i framtiden. Vidare tror vi att du är bra på problemlösning och är duktig på att självständigt söka information.
KvalifikationerErfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoft-miljö
Windows Server 2003, 2008, 2010
Windows XP/Vista/7
Active Directory
Meriterande:
Citrix
ITIL
Nätverk
Övervakningsvektyg
Molntjänster
Dina personliga egenskaperDriven och självgående
Serviceinriktad
Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
Stresstålig och strukturerad
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb.sd@telecomputing.seKontaktArash Saipoor, TeamChef 0721580070 (Mobil) 0855610888 (Telefon) 0735447922
arash.saipoor@telecomputing.seAnders Hellstrand, TeamChef 076-1158632 (Mobil)
jobb.sd@telecomputing.seFöretagTelecomputing Sweden AB
AdressTelecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA
KontorsadressKnarrarnäsgatan 7
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: +46 8 556 109 20
Faxnummer: +46 8 556 109 21
E-postadress:
info@telecomputing.se Jobbnummer 2324101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.