Supporttekniker First Line
Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker First Line" (publicerad 2015-04-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige Supporttekniker First Line
TeleComputingkoncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden.
TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Koncernen har ca 800 anställda på 7 orter i 3 länder och ca 800 företagskunder i Norden.
Att du som anställd på TeleComputing växer och utvecklas är nödvändigt för att även vi ska utvecklas. Vi vill att du ska nå din fulla potential. På så sätt kan vi skapa en god intern rörlighet. Som anställd kan du i stor omfattning vara med och påverka utvecklingen och kulturen i TeleComputing genom den du är - och arbetet du gör. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare.
Vi söker nu drivna supporttekniker till vår Service Desk. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler nära Kista Centrum.
Uppgifter
Du kommer att arbeta med First Line support i en serviceinriktad supportorganisation. För oss står användarens problem alltid i fokus och du ska ha god förståelse för olika kunders behov.
I First Line hjälper vi våra användare med olika typer av IT-relaterade problem via telefon och fjärrstyrning. Vi löser 80% av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Vi agerar singel point of contact (SPOC) för våra kunder och ser till att de problem vi inte kan lösa i första kontakt går vidare till rätt funktion inom företaget. Vi jobbar dagligen med uppföljning och återkoppling till användare och ser till att alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem.
Arbetstiderna är varierande, då våra öppettider är mellan kl.06.00-24.00 på vardagar och mellan kl.07.30-24.00 på helger.
Publiceringsdatum2015-01-12KvalifikationerFör att passa i rollen tror vi att du har gått IT-gymnasium eller har annan relevant utbildning. Vi tror att du har arbetat något år inom IT och gärna även med kundservice. Du har ett stort intresse för teknik och ser dig själv inom IT-branschen i framtiden. Vidare tror vi att du är bra på problemlösning och är duktig på att självständigt söka information.
Kvalifikationer• Erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoft-miljö
• Windows Server 2003, 2008, 2010
• Windows XP/Vista/7
• Active Directory
Meriterande:
• Citrix
• Lotus Notes
• ITIL
• Nätverk
• Övervakningsvektyg
• Molntjänster
• Personliga egenskaper
Driven och självgående
Serviceinriktad
Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
Stresstålig och strukturerad
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
arash.saipoor@telecomputing.seKontaktArash Saipoor, TeamChef 0721580070 (Mobil) 0855610888 (Telefon) 0735447922
arash.saipoor@telecomputing.seFöretagTelecomputing Sweden AB
AdressTelecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA
KontorsadressKnarrarnäsgatan 7
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: +46 8 556 109 20
Faxnummer: +46 8 556 109 21
Jobbnummer 2123939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.