Supporttekniker
Teleservice Skåne AB / Supportteknikerjobb / Ystad
2020-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2022-06-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teleservice Skåne AB i Ystad,
Sjöbo,
Malmö eller i
hela Sverige Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 anställda med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.
Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker.
Om rollen
IT-Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. Gruppens huvudsakliga uppgift är ge ypperlig kundservice genom att ta hand om inkommande ärenden, genomföra felsökningar och ge information om våra tjänster till våra kunder.
Vår kundsupport ligger i direkt anslutning till våra butiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänster till både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner till kontorsvaror.
Som supporttekniker tar du emot och hanterar ärenden som inkommer via primärt telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Du ger också fysisk support till våra kunder i våra butiker. Dessutom vill vi inom en snar framtid erbjuda kunderna enklare felsökning i deras hem. De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar direkt emot våra slutkunder.
Då du arbetar nära vår butikspersonal finns det då och då behov av att stötta upp med försäljningsarbete i våra butiker.
Beskrivning av dig Vi söker dig som verkligen gillar mötet med kunden och är en fena på att hitta lösningar och vända en kund som har ett problem till att lämna oss med ett leende på sina läppar. Du är social och professionell och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Samtidigt har du en god teknisk kunskap och har gärna arbetat i en teknisk supportfunktion tidigare. Du har lätt för att lära dig nya saker, är nyfiken och har en inställning att ständigt hitta möjligheter och lösningar
Utbildning/erfarenhet:
• Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Behärskar svenska i både tal och skrift
• Gärna erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter
• Körkort
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Ystad
Din ansökan tas endast emot via vårt ansökningssystem online. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut. Så tveka inte utan lämna gärna din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef, Stefan Setterlund, på
stefan.setterlund@teleservice.netVaraktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-11-25ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTeleservice Skåne AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Teleservice Skåne AB (org.nr 556182-1785),
http://www.teleservice.net Arbetsplats Teleservice Skåne
Jobbnummer 5461628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.