Supporttekniker

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla it-tjänster till hela Polismyndigheten. Servicedesk ger teknisk service, primärt via telefon, till slutanvändare inom områdena data, radio och telefoni. IT-avdelningen erbjuder en attraktiv arbetsplats med många kunniga, engagerade medarbetare och intressanta arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2016-10-17

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• ge IT-support i linje 1 och linje 2 både som mottagare och handläggare
• som mottagare tar du emot felanmälan via telefon och bedömer om det är något som kan lösas direkt eller om det ska vidarebefordras till handläggare
• som handläggare har du ingen telefonpassning, du arbetar med tidskrävande ärenden som kan lösas på distans
Som supporttekniker roterar du mellan funktionerna mottagare och handläggare. Arbetet periodplaneras och skiftarbete kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• minst gymnasial utbildning med inriktning IT
• minst 1 års erfarenhet inom support/helpdesk eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdiga, där telefonen använts som ett av de primära arbetsverktygen
• goda baskunskaper gällande PC, kringutrustning samt nätverkskommunikation
• arbetslivserfarenhet inom AD, Novell Netware eller eDirectory
• arbetslivserfarenhet inom Exchange
• arbetslivserfarenhet inom Windows operativsystem
• arbetat med ärendehanteringssystemet ARS eller likvärdigt system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Ovan nämnda kunskaper/erfarenheter ska vara förvärvade senast från och med 2010.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Ange följande referens när du ansöker: C8976/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Åhnberg, gruppchef. Tfn 010-564 14 97

Facklig kontakt
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO,

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3108309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: