Supporttekniker
Täby Kommun / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Täby Kommun i Täby,
Stockholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Kommunledningskontoret
IT-avdelningen - Verksamhetsstöd
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor 63 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt. Täby - att växa med.
Supporttekniker
Beskrivning av arbetsplatsen
Verksamhetsstöd är en enhet under IT-avdelningen i Täby kommun. Enhetens uppgift är att bistå verksamheterna med stöd och drift av system inom kommunen. I enheten Verksamhetsstöd ingår Servicedesk, Supportteknikgruppen samt Systemteknikergruppen. Sammanlagt 20 personer.
Publiceringsdatum2011-05-12Dina arbetsuppgifterHård- och mjukvarusupport samt tekniskt stöd och användarstöd till våra kunder.
KvalifikationerTeknisk eller naturvetenskaplig utbildning från gymnasieskolan kompletterad med ytterligare datautbildning. T ex kvalificerad yrkesutbildning med datainriktning 2-3 år.
Specialistutbildning inom området, t ex certifieringar inom PC-operativsystem och närliggande produktområden. Exempel på certifiering inom Microsoft: MCDST.
Goda språkkunskaper i engelska. (Utbildningar, facklitteratur och dokumentation).
Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området. Bred kunskap om datorer, övrig hårdvara och mjukvara. Erfarenhet och mycket goda kunskaper om Microsofts Windows-miljö och produkter. Applikationspaketering/programdistribution. Avancerad felsökning vad gäller klientdatorer, skrivare, programvaror mm.
Inom IT-avdelningen arbetar Verksamhetsstöd enligt ITIL-processerna. (IT Infrastructure Library). Erfarenhet av/kunskap om ITIL eller kurser och certifiering inom området.
Då arbetet till stor del består av kontakter med kunder, elever, lärare och administrativ personal, behövs en hög social kompetens.
Du har en god pedagogisk förmåga och kan lätt översätta tekniskt innehåll till våra kunder.
Du har lätt att i skrift dokumentera tekniska lösningar.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (39,15 tim/v). Tillträde snarast.
KontaktUpplysningar om tjänsten kan lämnas av resultatenhetschef Peter Svanberg, tel. 08-55 55 9497 eller IT-chef Cenneth Stålhult, tel. 08-55 55 9616.
Facklig företrädare Johan Cagenius, SKTF, tel. 08-55 55 9950.
Så ansöker duSkriftlig ansökan med bifogad CV och löneanspråk skall vara oss tillhanda senast 23/5 2011
Ansökan, märkt "Supporttekniker", skickas med e-post till
itjobb@taby.se .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-23
Ansökan, märkt "Supporttekniker".
Ansökan kan skickas till e-postadress:
itjobb@taby.seFöretagTäby Kommun
AdressTäby Kommun
18380 TÄBY
KontorsadressStationsvägen 13
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55 55 9000
Jobbnummer 931051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.