Supporttekniker 1st-line med stort IT-intresse till 24/7 support
Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet från supportverksamhet och tycker att det låter intressant att jobba på en 24/7 support så kan vi ha nästa utvecklande arbetsroll för dig. Vi söker nu efter 1st-line supporttekniker till stort teknikföretag där supporten berör IT-relaterade frågor. Detta kan vara möjligheten för dig att få gedigen och utvecklande erfarenhet för dig som vill utvecklas inom IT-branschen.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du sitter i ett team med öppet kontorslandskap där det dagligen ringer in både interna och externa aktörer. Dessa aktörer är i behov av IT-support och komplexiteten på frågorna kan variera. Exempel på problematik eller frågor de kan ringa in med är bl.a. användar- och lösenordshantering, MS Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) och Active Directory (övriga kontorsadministration/behörighetsadministration). Tjänsten börjar med tvåveckors utbildning och det finns självklart en kunskapsdatabas du kan ta till hjälp efter utbildningen. I denna tjänsten arbetar du även nattetid och i skift då detta teamet supporterar samtal dygnet runt.
Arbetstider: Skift
Omfattning: 100%
Placering: Torslanda
Start: 11/2
Vem är du?
Du har någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller YH/KY-utbildning) eller tidigare arbetslivserfarenhet från liknande område. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrke. Som person är du nyfiken och pedagogisk, du tycker det är givande att hjälpa människor med problemlösning och du har ett genuint intresse för IT. De som ringer in för behov av support talar svenska och det är därför krav att du kan svenska obehindrat i både tal och skrift. Då telefon är ditt främsta arbetsverktyg så känner du dig bekväm med detta. Har du erfarenhet av fjärrstyrning så ser vi detta som mycket meriterande.
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Låter detta intressant?
Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Nyckelord
Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-01-23ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Andersson
Alexandra.andersson@modis.seFöretagModis Sweden AB
AdressModis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg
KontorsadressPostgatan 28
Jobbnummer 4572706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.