Supporttekniker / 1st line
Total Resurs AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Total Resurs AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-03-29Om företagetVi söker nu en supportmedarbetare till Nordic Choice Hotels first line. SOS Service & Support ingår i avdelningen Technology inom Nordic Choice Hotels och levererar support till alla hotell i Skandinavien och huvudkontoren i Oslo och Stockholm. Idag är de ca 13.000 medarbetare och har närmare 190 hotell.
SOS Service & Support är SPOC - Single Point of Contact - och skall vara den naturliga och centrala platsen för service- och supportfrågor för alla hotellets anställda. Det vill säga en väg in mot support och service för ärendehantering och förfrågningar. SOS Service & Support är involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH's IT system. De är ett glatt och positivt gäng med stort fokus på att ge kunden bästa möjliga service. Du tillhör support-teamet och sitter på huvudkontoret i Stockholm.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supportmedarbetare arbetar du att ge teknisk service och support till bolagets alla anställda. Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från användarna som inkommer via telefon och mail.
Rollen innefattar:
• Lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service
• Hantera beställningar av tex behörigheter och konton
• Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med bolagets system- och tekniskt ansvariga, både internt och från leverantörer
• Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen och redundant arbete
• Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga arbetet och det långsiktiga och därinom ta ansvar för den egna utvecklingen och förkovra sig i arbetet
• Ge användaren användarhandledning
Systemen och tjänsternas kvalitet är enormt viktig för alla interna användare och kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support av desamma. Företagets ambition på SOS Service & Support är att lösa så många ärenden som möjligt i första kontakten med oss innan ärendet går vidare i lösningsledet.
Profil• God generell teknisk förståelse och kunnande
• Erfarenhet av service och teknisk support
• Van att arbeta i ärendehanteringssystem
• Kunskap inom bl.a. Active Directory, Citrix, molntjänster
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har tidigare erfarenhet av teknisk support och är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du ser lösningar före problem och har ett starkt kundfokus och är därmed serviceorienterad. Du är flexibel i ditt arbetssätt och van att hantera toppar. Som person är du positiv och har en stark önskan om att ingå i ett team, men även leverera mot individuella satta mål. Har du erfarenhet att arbeta processorienterat (tex ITIL) ser vi det som ett plus.
Har du några funderingar kring tjänsten?
Tveka då inte att höra av dig till:
Talent Acquisition Manager, Christoffer Sjöström,
christoffer.sjostrom@totalresurs.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTotal Resurs AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "totalresurs243".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Total Resurs AB (org.nr 556907-9816)
Jobbnummer 5661354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.