Supporttekniker

Randstad AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-11-26


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-11-26

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven och serviceinriktad IT-konsult som brinner för att lösa problem och ge användare en förstklassig upplevelse? Då kan detta vara nästa spännande uppdrag för dig!
Vi söker en engagerad konsult till vår servicedesk i centrala Stockholm, ett stenkast från Centralstationen. Du kommer att arbeta i uppdragsgivarens spännande IT-miljö, med möjlighet till visst distansarbete.

Som vår servicedesk-konsult är du användarens första och viktigaste kontakt med IT-organisationen. Målet är att varje användare ska känna sig omhändertagen, få snabb hjälp och uppleva att du gör ditt yttersta för att lösa deras problem.
Du kommer att hantera 1:st line IT-supportärenden såsom tjänsteförfrågningar och incidenter. En viktig del är också att snabbt sätta dig in i uppdragsgivarens verksamhet, systemflora och språkbruk.

Ärendehantering: Ta emot, lösa och vid behov eskalera incidenter och beställningar.
Beställningar: Hantera nya upplägg, avslut och förändring av konton, behörigheter och mail-grupper.
Användarnära Utrustning: Hjälpa till med installation/konfiguration av skrivare, kameror, ljudenheter (Skype), mobil e-post och inloggningskort.
Applikationsstöd:Felsökning och rådgivning kring MS Office-applikationer (inkl. Sharepoint och Skype/kommunikationskanaler).
Hantera fel kring CITRIX-åtkomst och publicerade applikationer.
Enklare felhantering i Portalen och övriga applikationer.

Infrastruktur: Övervakning och eskalering av prestandaproblem och allvarligare incidenter (ej applikationsspecifika fel). Uppdragsgivaren genomgår just nu ett intensivt infrastrukturbyte, och din kompetensutveckling kring nya funktioner är central.
Samverkan: Eskalera komplexa ärenden till uppdragsgivarens IT-enhet och samverka med utsedd Incident Manager. Det är uppdragsgivarens IT-enhet som hanterar allvarligare incidenter, problem och förändringshantering.
Krav på flytande svenska

Plats: Leverantörens lokaler i Centrala Stockholm (nära Centralstationen).
Omfattning: Heltid (med viss möjlighet till distansarbete).

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som IT-konsult och bidra till en välfungerande IT-miljö?

Ansvarsområden
Ärendehantering: Ta emot, lösa och vid behov eskalera incidenter och beställningar.
Beställningar: Hantera nya upplägg, avslut och förändring av konton, behörigheter och mail-grupper.
Användarnära Utrustning: Hjälpa till med installation/konfiguration av skrivare, kameror, ljudenheter (Skype), mobil e-post och inloggningskort.
Applikationsstöd:Felsökning och rådgivning kring MS Office-applikationer (inkl. Sharepoint och Skype/kommunikationskanaler).
Hantera fel kring CITRIX-åtkomst och publicerade applikationer.
Enklare felhantering i Portalen och övriga applikationer.

Infrastruktur: Övervakning och eskalering av prestandaproblem och allvarligare incidenter (ej applikationsspecifika fel). Uppdragsgivaren genomgår just nu ett intensivt infrastrukturbyte, och din kompetensutveckling kring nya funktioner är central.
Samverkan: Eskalera komplexa ärenden till uppdragsgivarens IT-enhet och samverka med utsedd Incident Manager. Det är uppdragsgivarens IT-enhet som hanterar allvarligare incidenter, problem och förändringshantering.

Kvalifikationer
Är serviceinriktad och sätter användaren i fokus.
Har erfarenhet av 1:st line IT-support i komplexa miljöer.
Har god kunskap om support kring MS Office och CITRIX.
Är snabb på att lära dig nya system och verksamhetsspecifika processer.
Är ansvarstagande och har förmåga att snabbt identifiera när ett ärende behöver eskaleras.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9616481


 

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: