Supporttekniker
Metria AB / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Metria AB i Luleå,
Skellefteå,
Gällivare,
Umeå,
Kiruna eller i
hela Sverige Supporttekniker på MetriaVi söker nu en kollega till vårt kundsupportteammed placeringsort i Luleå.
Metria utvecklar och förvaltar geografiska IT-lösningar. Som supporttekniker på Metria arbetar du i huvudsak med att ta emot och besvara beställningar, felanmälningar och handledaanvändarna i våra kundsystem.Till din hjälp har du väletablerade rutiner och systembeskrivningar som du tillsammans med dina kollegor ständigt utvecklar och förbättrar. Supportteamet har en kombinerad roll som förstaoch andra linjens support där vi i de flesta fallansvarar för att lösa kundens behov inom gruppenmen vid behov arbetar teamet nära drift- och utvecklingsteamen.
Den grupp du kommer att tillhöra består av ett gäng serviceinriktade medarbetare med stark teamkänsla som arbetar med kundsupport. Gruppen är geografiskt uppdelad mellan Luleå och Umeå.
Vem söker vi?Vi söker dig som har en teknisk bakgrund från högskola eller YH, alternativt likvärdig kunskap inhämtad på annat vis och har tidigare erfarenhet ifrån arbete med IT-support och arbete i geografiska informationssystem. Du har goda kunskaper i Windows och Office samt behärskar svenska och engelskaflytande isåväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenheter av arbete i verksamhetsprocesserna kring skyddad natur och/eller kunskaper i SQL
Som person är du nyfiken, serviceorienterad och en duktig problemlösare som tycker om att arbeta i team. Du är kommunikativ och systematisk i ditt tillvägagångssätt och du planerar, strukturerar och genomför ditt arbete på ett ansvarsfullt sätt. Du har en naturlig fallenhet för att lära ut oavsett om det är i det spontana mötet eller i ett planerat utbildningstillfälle.Vidare är du mån om din egen utveckling och du ser möjligheter i de arbetsuppgifter du tar dig an.
AnsökningsprocessenMetria söker engagerade och duktiga medarbetare som kan sitt område. Vi lägger stor fokus vid din personlighet och hur du med din erfarenhet och kunskap kan komplettera oss inom Metrias kundsupport.
Sista ansökningsdag är 5:e maj 2024. Vi kommer att gå igenom ansökningar och intervjua kandidater löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vilka är vi på Metria?I en allt mer digital verklighet krävs ett nytt sätt att se på världen. Med geodata som hjärtat i allt vi gör skapar Metria insikter som hjälper våra kunder till smartare, säkrare och grönare beslut.Geodata är digital information om ett geografisk läge. Användningsområdena för geodata är i det närmaste oändliga och skär genom alla verksamhetsområden. Var finns till exempel skyddad natur och fornlämningar, vem äger marken, och hur planerar jag på bästa sätt ett nytt infrastrukturprojekt med hänsyn till miljö, djurliv och människor?
Vi är 140 medarbetare på 4 kontor som är specialister inom bland annat geodata, geodesi, fjärranalys och GIS-utveckling. Alla har vi en och samma drivkraft: att tillsammans med våra kunder bygga ett smartare, säkrare och grönare Sverige.
Att vara en del av Metria innebär att du genom mod, nyfikenhet och respekt leder våra kunder till nya insikter som ritar om deras karta. Vill du vara med och göra skillnad?
Vi är en del av Spir GruppenMetria är sedan våren 2022 en del av Spirgruppen, en nordisk koncern med ca 600 anställda i Norge och Sverige.
Kontakt för mer information om tjänstenRekryterande chef: Therese Söderlund, telefon: 010-121 81 49
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Metria AB (org.nr 556799-2242)
Arbetsplats Metria
Kontakt Therese Söderlund
therese.soderlund@metria.se Jobbnummer 8612143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.