Supportspecialist sökes till VGR IT:s Support Center!
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Tel/Bestä / Supportteknikerjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Tel/Bestä i Vänersborg Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.
Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på
http://www.vgregion.se/itSupport Center är av avdelningarna inom VGR IT och har ca 160 medarbetare. Vårt uppdrag är att vara VGR IT:s kunders kontaktyta och ansvarar för all IS/IT-relaterad support i Västra Götalandsregionen.
Ditt uppdrag
Brinner du för IT och att ge kundsupport av yttersta kvalité, samtidigt som du får vara med och göra skillnad för andra på riktigt? Då borde du läsa vidare för att se vad vi har att erbjuda dig!
Våra Supportspecialister ger IT-support till läkare, sjuksköterskor, undersköterskor med flera ute på sjukhus och vårdcentraler inom hela regionen samt till många andra verksamheter inom Västra Götalandsregionen. Ditt uppdrag är att med din IT-kompetens lösa ärenden genom telefonsupport. Då kan våra användare fokusera på det som är viktigt, nämligen ge invånarna i Västra Götalandsregionen "Ett gott liv".
Vi är just nu inne på en spännande resa som kommer innebära nya arbetssätt och moderna verktyg i vår Supportfunktion, vill du vara med på vår resa? Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största IT-organisationer nu!
Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Du blir en del av ett team som vill ge support i världsklass till våra kunder.
Du blir en del av ett trivsamt team med en positiv laganda och trevliga arbetskamrater. Jag som chef, tillsammans med mina teamledare, arbetar för att du som medarbetare skall utvecklas i din vardag. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs om våra förmåner på
http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/Dina kvalifikationer?
Vi ser att du är en serviceinriktad problemlösare vars främsta drivkraft är att vilja hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Med en lugn och trygg kommunikation hjälper du våra kunder på bästa sätt. Du gillar att lösa varierande tekniska utmaningar samt har erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du trivs med att det ständigt finns något nytt att lära och att dagarna går fort för att du alltid har ett ärende att lösa.
Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:
Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling.
Vi ser att det är meriterande om du har:
Meriterande är verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård eller erfarenhet och system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen. Meriterande är också kunskaper om LEAN och ITIL.
Publiceringsdatum2019-01-14Övrig informationVi eftersträvar jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.
Detta är ett vikariat med start omgående och som pågår året ut.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 2019/264
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Antonsson, Sektionschef 076-1285999
FöretagKoncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Tel/Bestä
AdressKoncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Tel/Bestä
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 5
Jobbnummer 4552888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.