Supportspecialist med passion för kundservice

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

På InfoMentor tycker vi att det är en självklarhet att alla elever ska nå målen! Det har vi gjort sedan starten 1999 och idag används vår lösning av mer än en miljon lärare, rektorer, elever och vårdnadshavare i Sverige, Storbritannien, Schweiz, Tyskland och på Island som delar vår uppfattning. Vi levererar en lärplattform som förenklar skolvardagen genom att samla planering, bedömning, analys och kontakten med hemmet i ett verktyg. Den ger lärarna förutsättningar för att kunna fokusera på varje enskild elevs utveckling. Läs mer på www.infomentor.se

Vill du arbeta med kundsupport och användarstöd i ett internationellt företag? Brinner du för kundservice och gillar problemlösning? Vill du vara med på vår resa för att "Alla elever ska nå målen?" Då är InfoMentor platsen för dig!



Arbetsuppgifter

Som Supportspecialist på InfoMentor arbetar du i nära samarbete med övriga medarbetare på supportavdelningen för att hjälpa våra användare på skolor, förskolor och gymnasium runt om i Sverige.

Uppgifterna består i huvudsak av följande:

* telefon- och mejlsupport till användare (rådgivning och felsökning)
* administration av systemet (koppla på moduler, tjänster etc.)
* test av nya funktioner och versioner av systemet
* ge input till utvecklingsavdelning utifrån kunders önskemål



Vem är du?

Du har ett par års erfarenhet från att ha jobbat i servicedesk, firstline support, kundservice eller i liknande roller. Du har goda datakunskaper och ett stort intresse för att lära dig nya system.
Som person är du nyfiken och kommunikativ, har lätt för att sätta dig in i olika användarbehov och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt guida våra användare i systemet. Du kan arbeta med att felsöka och analysera samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot våra kunder. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta såväl i ett team som självständigt.
Då vi är en internationell organisation är goda kunskaper i engelska en förutsättning eftersom du har daglig kontakt med våra kollegor i England.

Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av skolans uppdrag är det meriterande.


Vad erbjuder vi?

Vi befinner oss i ett expansivt skede med en stark tilltro på framtiden. Du kommer till ett härligt gäng med stort engagemang och högt i tak! Vi erbjuder dig en gedigen introduktion så att du snabbt ska komma in i din nya roll.
Verksamheten präglas av korta och snabba beslutsprocesser där du har möjlighet att vara med och påverka.
Det kommer i förlängningen att finnas möjlighet att gå in i olika typer av projekt/fokusområden inom företaget.



Publiceringsdatum
2020-04-21

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar InfoMentor med Experis.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Svensson, Experis på telefonnummer 044- 20 38 71 eller e-post linda.svensson@se.experis.com.

Vi jobbar med löpande urval så ansök redan idag. Dock senast den 17 maj.

Välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "862e4581-7e9a-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
InfoMentor

Jobbnummer
5197643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: